شوخی عجیب عصر جدیدِ علیخانی با هنر بازیگری!

۱۳۹۸/۱۲/۱۰ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۹۶۹۸۳۴
شوخی عجیب عصر جدیدِ علیخانی با هنر بازیگری!
فصل جدید برنامه «عصر جدید» همزمان با میلاد امیرالمومنین (ع) روی آنتن شبکه سه خواهد رفت.

برنامه «عصر جدید» یکی از موفق‌های تلویزیون در یکی دوسال اخیر بود که به رغم محدودیت‌ها و ممیزی‌های چارچوب‌دار تلویزیون توانست با نمونه‌های مشابه خارج از مرز قابل مقایسه از آب دربیاید و جدا از تاثیرگذاری در جذب مخاطب تلویزیون نیز با اقبال مواجه شود.

به هرحال این برنامه کپی شده که با نمونه متفاوت خارجی‌اش در انتخاب سوژه، محتوا و شرکت کننده در فاصله است و عملا شرایط این را ندارد که از طُرق مختلف به جذابیت‌های ظاهری برسد، ضمن معرفی چهره‌های نخبه، مستعد و البته جذاب در حرفه‌های مختلف یکی از ماموریت‌های رسانه ملی را به نتیجه رساند و فرصتی بود تا بسیاری از جوانان مستعد و کاربلد این مملکت ویترین و تریبونی را تجربه کنند تا ضمن معرفی خودشان توانمندی ها و خلاقیت‌شان را در عرصه های مختلف به تصویر بکشند.

بی‌تردید «عصرجدید» در فصل اول از پس چند ماموریت مهم رسانه‌ای برآمد و جدا از نقطه ضعفی که در بحث ساختار  و اجرا می‌تواند بررسی شود جزو تولیدات موفق دوران علی فروغی محسوب می‌شود.

اما نکته عجیب و غریب قسمت اول فصل دوم که به عنوان راستی آزمایی روی آنتن شبکه سه رفت داوری علاقه‌مندان به حوزه بازیگری در این برنامه بود. درحالی که توقع می‌رفت راستی آزمایی در حوزه بازیگری هم مثل دیگر بخش‌ها با حضور چهره هایی توانمند، مطلع، باسابقه و تجربه در دنیای بازیگری رصد و سبک و سنگین شود این اتفاق رخ نداد تا ثابت شود هنر بازیگری برای خانواده «عصر جدید» خیلی جدی نیست و شاید تردستی و توانمندی‌های آکروباتیک، خوانندگی و... از اولیت بیشتری برای صاحبان این برنامه برخوردار هستند.

مگر می‌شود داوری در بخش راستی آزمایی هنر بازیگری را که یکی از تخصصی‌ترین و فنی‌ترین هنرهای مهارتی است و بایستی از زوایایی کاملا حرفه‌ای (حسی، تکنیکی و..) بررسی شود ، به داورانی به ظاهر داور در بخش راستی آزمایی بسپاریم که نه شناخت کاملی در این عرصه دارند، نه تجربه تخصصی در این حوزه و نه پیش از این در این قاب  تصویر از آنها اتفاقی شگرف در دنیای بازیگری رقم خورده است!

مگر می شود بازیگری را کسی جزو اساتید بازیگری داوری یا راستی آزمایی کنند؟

مگر ممکن است هرکسی بتواند لحظات درخشان بازی یک هنرمند حتی تازه کار را با هر سابقه یا توانمندی دیگری تحلیل کند؟

مگر شوخی است  از کسی که تجربه بازیگری یا تدریس در این حوزه را ندارد بخواهیم با نگاهی از بالا به یک بازیگر نمره ی قبولی یا مردودی بدهد!

به توانمندی افرادی که در این بخش متقاضی بودند کاری نداریم اما بدون تعارف و با این نگاه که «عصر جدید» می تواند در آینده افراد تاثیر بگذارد و شکست و موفقیت شرکت کنندگان در همین مرحله راستی آزمایی می تواند تبعات مهمی را در زندگی شرکت کنندگانش داشته باشد به این سبک از راستی آزمایی به خصوص در حوزه بازیگری و حتی خوانندگی این نقد وارد است که برای برنامه متمول «عصر جدید» کار سختی نبود تا حداقل افرادی در حد و اندازه های بازیگران کارنامه داری چون امین حیایی یا  رویا نونهالی که قرار است بعد از این و در برنامه اصلی به توانمندی آکروباتیک و خوانندگی افراد رای بدهند در بخش راستی آزمایی نیز بازی بازیگران یا حداقل علاقه مندان به بازیگری را تخصصی‌تر این که دیدیم بررسی کنند.

به‌طور نمونه حضور ارشا اقدسی در مقام یکی از داوران یا انتخاب کنندگان بخش راستی آزمایی انتخابی به جا بود که می‌توانست در بحث بازیگری هم با همین وسواس انجام شود. باید دید برنامه «عصر جدید» در فصل جدید نیز می‌تواند پر سر و صدا روی آنتن بماند یا خیر؟!

پیروز قهرمانی

نظر شما