آسیبی که تئاتر از تعطیلی دید!

۱۳۹۸/۱۲/۰۹ - ۲۳:۰۴:۰۰
کد خبر: ۹۷۰۷۲۴
آسیبی که تئاتر از تعطیلی  دید!
طبسی‌نژاد کارگردان نمایش «زمستان، داخلی، خانه عروسک» گفت: سوال من از مسئولان و مدیران این است که در این شرایط چه کسی پاسخگوی هزینه‌هایی است که گروه‌های اجرایی متقبل شده‌اند؟

به گزارش گروه روی خط رسانه خبرگزاری برنا؛ پگاه طبسی‌نژاد کارگردان نمایش "زمستان، داخلی، خانه عروسک" که از ۲۷ بهمن‌ماه در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته‌ است، با بیان اینکه تاکنون دچار ضرر مالی بسیار هنگفتی شده‌ایم، عنوان کرد: از آنجا که نمایش "زمستان، داخلی، خانه عروسک" متکی به تکنولوژی است و هزینه تولید آن بسیار بالاست، دچار ضرر و زیان بسیاری شده‌ایم و بابت یک هفته‌ای که در بلاتکلیفی به سر می‌بریم اجاره بهای روزانه‌ای بابت وسایل و ملزومات تکنولوژی این نمایش را پرداخت می‌کنیم.

کارگردان نمایش "مدار بسته" گفت: خدا را سپاسگزارم که به لحاظ جانی و سلامتی اتفاقی برای اعضای گروه رخ نداده است اما به اعتقاد من باید این شرایط بحرانی به گونه‌ای مدیریت شود. در این موقعیت تصمیم بر توقف اجراها امری درست است؛ اما نباید در انتظار و بلاتکلیفی به سر بریم بلکه به صورت قطعی زمان دقیقی به منظور تعطیلی و توقف اجراها در نظر گرفته شود و سال آینده در شرایط مناسب امکان ادامه اجراها فراهم شود.

او در ادامه اضافه کرد: اکنون شرایط بحرانی در جامعه حکمفرماست و بنابراین به اعتقاد من مدیران و مسئولان محترم سالن‌های نمایشی باید اجرای نمایش‌ها را به زمان دیگری موکول کنند. با این حال این موضوع که آیا همه اعضای گروه در زمان دیگری امکان آن را دارند که در کنار هم به منظور ادامه اجراها قرار گیرند نیز بحثی جداگانه است که نیازمند زمان و هزینه دیگری است.
اما به نظرم اکنون سلامت تماشاگران و گروه اجرایی از هر چیز دیگری مهم‌تر است.

طبسی‌نژاد افزود: سوال من از مسئولان و مدیران این است که در این شرایط چه کسی پاسخگوی هزینه‌هایی است که گروه‌های اجرایی متقبل شده‌اند؟

او در ادامه صحبت‌هایش گفت: در این راستا پیگیری‌هایی از مدیران و مسئولان تئاتری داشته‌ایم اما آن‌ها نیز در جریان برنامه‌ریزی دقیق نیستند و اعلام کرده‌اند که باید منتظر بمانیم. آن‌ها برخوردی مثبت داشته‌اند و علاقمند به کمک به گروه‌های نمایشی هستند و اعلام کرده‌اند که با ما همراهی خواهند کرد و در سال آینده زمان دیگری را به منظور اجرا در اختیارمان قرار خواهند داد؛ اما اکنون منتظر اعلام قطعی‌تر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم تا بیشتر از این دچار ضرر و زیان نشویم.

منبع: هنرآنلاین

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز