در فصل زمستان رادیو؛

برنامه‌های منتخاب چند رسانه‌ای و فضای مجازی اعلام شد

۱۳۹۸/۱۲/۱۰ - ۱۳:۵۴:۲۹
کد خبر: ۹۷۱۱۲۵
برنامه‌های منتخاب چند رسانه‌ای و فضای مجازی اعلام شد
​برنامه‌های «جهانگرد کوچک »،«گام دوم» ،«پرسش های آسمانی »،«گفتگو های ایران صدا »،به عنوان برنامه‌های منتخب حوزه چند رسانه ای و فضای مجازی معاونت صدا ، در زمستان سالجاری معرفی شده‌اند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، داستان برنامه «جهانگرد کوچک" پسر بچه ای دبستانی ست که با کمک یک آدم کوچولو خیالی  به نام "دانی" به سفر دور دنیا می‌رود. دانی در هر سفر به آداب و رسم و رسوم آن کشور، لباس و پوشش، پایتخت و شهرهای مهم، پول رایج و زبان... اشاره میکند. هدف برنامه آشنایی کودکان گروه سنی "ب" و "ج" با آداب و رسوم و مردم کشورهای مختلف دنیاست.

این برنامه گفتار محور  با موضوع: فرهنگی – آموزشی به تهیه کنندگی آتی جان افشان و گویندگی  نسرین نخبه زارع روی سایت ایرانصدا بارگذاری شده است.

«گام دوم» برنامه ی گفتگو محوری است که در هر قسمت میزبان یکی از شخصیت های برجسته کشور با هدف بیان تاریخ شفاهی و زندگی شخصی و سیاسی مهمانان می باشد . این برنامه به بیان خاطرات ،آثار شاخص و شخصیت های تاثیر گذار بر روی زندگی مهمانان خود می پردازد.

این برنامه ضمن مصاحبه با شخصیتهای برجسته سیاسی به ضبط و ثبت مشاهدات و خاطرات آنان اقدام می‌کند و با توجه به این زمینه‌ها، راهکارهای تحقق آرمانهای انقلاب را که در قالب بیانیه گام دوم از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده است جویا می‌شود.

لقمان یداللهی تهیه کننده و  حسن شمشادی کارشناس این برنامه است.

برنامه گفتار محور «پرسش های آسمانی» با توجه به نیاز و سن فرزندان و برگرفته از منابع تربیت دینی مناسب به صورت داستان، مسیری هموار را در پاسخگویی به سوال های ذهنی کودکان در مورد اصول دین و اعتقادات

 می پردازد.پرسشهایی که کودکان گاهی از والدین خود سوال می کنند و پدرو مادر جواب قانع کننده ای برای آنها نمی یابند. این برنامه در خصوص شناخت خدا به کودکان در تلاش است تا مباحثی از جمله  توحید /نبوت/معاد و.. را به شیوه ای ساده و در قالب نمایش و از زبان خود کودکان بیاموزد.

این برنامه با موضوع معارفی- آموزشی به تهیه  کنندگی فاطمه بی تقصیر، گویندگی  راحله قاسمی جو و  آسیه گرجی و کارشناس  مجری شیده معاونی شنیده می شود.

«گفتگوهای ویژه ایران صدا »در هر قسمت با حضور چهره های شاخص در عرصه موسیقی، ادبیات، کودک و نوجوان و قرآن، معارف و کودک به صورت صوتی و تصویری تولید و منتشر می شود.از چهره های شاخص این برنامه می توان به استاد حجت الاسلام سید محمد حسین طباطبایی (کودک حافظ قرآن)  ، استاد احتشامی و ... اشاره کرد.

این برنامه گفتگو محور با موضوع فرهنگی – معارفی به تهیه کنندگی  علی جعفری فوتمی، طلیعه السادات کمالی، سعید بهروان و گوینده- کارشناس مجریسارا عشقی نیا،لیلا لبانی، محمد نصرآبادی شنیده می شود.

علاقمندان می توانند برنامه های ایرانصدا را از سایت WWW.IRANSEDA.IR  بشنوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز