بازتاب جایزه‌های جشنواره برلین در فرانسه؛

فوکوس برلیناله بر موضوعات سیاسی

۱۳۹۸/۱۲/۱۲ - ۲۳:۰۱:۰۰
کد خبر: ۹۷۲۴۱۲
فوکوس برلیناله بر موضوعات سیاسی
بعد از انتشار خبرهای مربوط به اهدای جایزه‌های جشنواره برلین ۲۰۲۰ به برگزیدگان این رویداد مهم سینمایی، بیشتر رسانه‌ها شروع به انتشار تفسیرها ‌و بازتاب‌های این دوره از جشنواره کردند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ اکثریت قریب به اتفاق رسانه‌های فرانسوی به ویژه روزنامه لیبراسیون معتقدند که «اهدای جایزه ث‌ها بدون تعارف سیاسی داده شده و به ویژه روی فیلم «شیطان وجود ندارد» ساخته محمد رسول‌اف اشاره داشتند و انتخاب‌های هیات داوران و سیاست جشنواره را در این چارچوب ارزیابی کرده‌اند. گزارشگر روزنامه لیبراسیون در تهران چند روز قبل از شروع جشنواره برلین با محمد رسول‌اف کارگردان ایرانی مصاحبه‌ای مفصل در محله یوسف آباد تهران انجام داده است. این نویسنده فرانسوی رسول‌اف را سینماگر مقاومت نامیده است.

جدا از این، هفته‌نامه‌ معتبر تله‌راما در سرمقاله خود در باره دیگر فیلم‌های برگزیده فستیوال برلین، به ساخته کارگردان زن امریکایی الیزا هیتمن به نام «هرگز، به ندرت، گاهی، همیشه» پرداخته که موضوعش درباره سقط جنین یک دختر ۱۷ ساله است. دختری که ناچار می‌شود برای انجام این عمل به شهر نیویورک برود. فیلم به طور آشکار سیاست‌های دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا را به باد انتقاد گرفته است.

بیشتر رسانه‌های فرانسوی معتقدند که نگاه جشنواره برلین بیش از دیگر فستیوال‌های معروف جهان متوجه مسایل سیاسی است تا توجه ارزش‌های هنری فیلم‌ها. موضوعی که می‌توان آن را به حتی به فستیوال کن هم تسری داد!

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز