گزارش هفته؛

زیباسازی صورت هنرمندان در روزهای کرونایی

۱۳۹۸/۱۲/۱۵ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۷۳۰۱۶
زیباسازی صورت هنرمندان در روزهای کرونایی
با شیوع ویروس کرونا بسیاری از مشاغل به حالت تعلیق و نیمه تعطیل درآمدند و برخی از مشاغل هم به صورت دورکاری به فعالیت خود ادامه می‌دهند. حرفه چهره‌پردازی یا همان گریم از دسته مشاغلی است که به طور مستقیم و غیر مستقیم با بدن انسان سروکار دارد و در این شرایط شیوع ویروس کرونا کار گریم به یکی از پرمخاطره‌ترین شغل‌ها تبدیل شده است.

عبدالله اسکندری، چهره پرداز سینما و تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا درباره اینکه استفاده از وسایل گریم در شرایط فعلی به دلیل شیوع ویروس کرونا به لحاظ بهداشتی چگونه باید باشد؛ گفت: نحوه استفاده از وسایل گریم در شرایط کنونی بستگی به محیط دارد. باید وسایل و محیط به خوبی ضدعفونی و استریل شوند چراکه این ویروس از طریق سطوح به بدن انسان منتقل می‌شود و اکثر لوازم گریم بر روی سطوح مختلف گذاشته می شود بنابراین کنترلش سخت است چراکه ممکن است فردی سرفه و یا عطسه کند و یکی از این ویروس‌ها بر روی فونی یا برسی بنشیند و این وسایل با صورت هنرمند سر و کار دارد درنتیجه گریم بخش بسیار حساس و خطرناکی در این شرایط است.

در شرایط کنونی بهداشت لوازم گریم باید بیشتر رعایت شود

همچنین شهرام خلج، طراح گریم سینما و تلویزیون، درباره اینکه به لحاظ بهداشتی استفاده از وسایل گریم در شرایط فعلی ویروس کرونا چگونه باید باشد؛ گفت: در این شرایط باید به میزان بیشتری بهداشت را رعایت و لوازم گریم را ضدعفونی کرد اما در این میان هر اندازه که رعایت کنید ممکن است به یک سری چیزها فکرتان نرسد و این بسیار خطرناک است که در این شرایط کار کرد.

وسایل گریم دائم ضدعفونی می‌شوند

مهین نویدی درمورد ادامه فعالیت تولیدات سینمایی و تلویزیونی در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا معتقد است که ای کاش همه پروژه‌ها به حالت تعلیق در می‌آمد و کار در این شرایط بسیار استرس زا می‌باشد. او چهره پرداز آثاری چون سریال «میوه ممنوعه» و فیلم‌های «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» و «دعوت» است.. طی این روزها من چهره‌پردازی بازیگران سریال «بوم بانو» به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه کنندگی آرمان زرین‌کوب را برعهده دارم که البته ممکن است نام این سریال تغییر کند و درحال حاضر این سریال درحال تصویربرداری است. خود من به شخص بسیار نگران هستم چرا که گریمور ارتباط تنگاتنگی با بازیگر دارد اما از سمت گروه تهیه برای ما مواد ضدعفونی و استریل کننده، دستکش و ماسک خریداری کردند و خود ما هم دائم درحال ضدعفونی وسایل و محیط هستیم و حین کار با دستکش گریم را انجام می‌دهیم و باقی قضایا دست خداست. ما تا اندازه‌ای که لازم باشد مراقبت‌های لازم و بهداشت را رعایت می‌کنیم هرچند که من این عقیده را داشتم که ای کاش تمام مکان‌ها و همهچیز تعطیل می شد. چراکه الان ما با استرس مشغول کار هستیم البته ممکن است زمانی که در خانه باشیم هم اتفاق بیفتد اما زمانی که مشغول کار هستیم نگرانی بیشتر است و نمی‌توانیم با آرامش و آسودگی به کار بپردازیم البته که ما تمامی وسایل را دائم استریل می‌کنیم تا مشکلی رخ ندهد.

جان گریمور ها در خطر است!

مهری شیرازی در رابطه با ادامه فعالیت گروه های فیلمبرداری در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا معتقد است که باید فعالیت تمامی گروه های هنری متوقف گردد چرا که افراد حاضر در گروه ها با افراد دیگری هم در ارتباط هستند و این کار بسیار خطرناک است.اما بهرحال در این کشور می دانیم که همه چیز به روال درست و صحیحش باز نمی گردد و اگر پیشگیری های لازم انجام می‌شد قطعا گسترش این ویروس بسیار کمتر از آمارهای موجود و ضایعات و صدماتی که وارد کرده هم قطعا کمتر بود. همچنان معتقدهستم باتوجه به شیوع این ویروس تعداد اعضای گروه های فیلمبرداری حداقل 35 نفر است و این افراد با دیگران در تماس هستند و نمی توانیم ب8ه طور قطع بگوئیم محل کار این افراد ایزوله و خوب است و نکات ایمنی و بهداشتی رعایت می شود. به همین علت بهتر است که پروژه ها را تعطیل کنند.

او در ادامه افزود: گریمور ها فاصله کمتر از یک متر باصورت بازیگران و اشخاصی که گریم می شوند را دارند و بازیگر و گریمور باید ماسک استفاده کنند که بازیگران به علت گریم شدن نمی توانند از ماسک استفاده کنند. این است که در این شرایط قطعا گریمور با سابقه و حرفه ای می داندکه چگونه از  وسایل گریم خود از نظر بهداشتی مراقبت کند این چیزی است که در اولین جلسات کلاس های آموزشی اساتید به اشخاصی که می خواهند وارد این حرفه شوند آموزش می دهند که چگونه خود شخص گریمور نظافتش را رعایت کند و همچنین چگونه لوازم خود را تمیز و بهداشتی نگه دارد نه تنها برای این روزها که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است بلکه همیشه باید وسایل گریم را تمیز نگه داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز