اولین جشنواره فیلم عربستان هم به تعویق افتاد

۱۳۹۸/۱۲/۱۴ - ۱۱:۲۸:۱۴
کد خبر: ۹۷۳۱۷۴
اولین جشنواره فیلم عربستان هم به تعویق افتاد
اولین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «دریای سرخ» عربستان که قرار بود در ماه مارس (اسفند و فروردین) برگزار شود، به سبب شیوع ویروس کرونا به زمان دیگری موکول شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در ادامه لغو برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری به سبب شیوع ویروس کرونا، مسئولان اولین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ که قرار بود از ۱۲ تا ۲۱ مارس (۲۲ اسفند تا ۲ فروردین) در شهر جده عربستان برگزار شود نیز از تعویق برگزاری این جشنواره خبر دادند.

خبر تعویق برگزاری این رویداد سینمایی پس از تائید اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در عربستان سعودی منتشر شده است. سعودی‌ها پیش از این در اقدامی بی‌سابقه اعلام کردند تا اطلاع ثانوی حضور زائران خانه خدا در این کشور ممنوع است. 

قرار است تاریخ جدید برگزاری جشنواره فیلم «دریای سرخ» به زودی اعلام شود.

 امسال، الیور استون، کارگردان هالیوودی به عنوان رئیس هیات داوران اولین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ انتخاب شده بود و هدف از برگزاری آن نیز تاکید بر سینمای دنیای عرب و همچنین آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین و منطقه کارائیب اعلام شده است. 

پیش از این جشنواره مستند سالونیکا در یونان، جشنواره فیلم هنگ‌کنگ، جشنواره خاور دور در ایتالیا و اخیرا کنفرانس سالانه کامیک‌کان بین‌المللی سن دیگو نیز به سبب شیوع ویروس کرونا تاریخ برگزاری خود را به زمانی دیگر موکول کرده‌اند.

زمزمه‌هایی نیز درباره تغییر در تاریخ برگزاری هفتاد و سومین دوره جشنواره فیلم کن نیز شنیده می‌شود اما مسئولان این جشنواره معتبر سینمایی اعلام کردند برای تصمیم گیری در این باره هنوز خیلی زود است. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز