تایید فیلمنامه اصغر فرهادی از سوی تلویزیون فرانسوی

۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۰۳:۴۰:۳۱
کد خبر: ۹۷۵۱۳۵
تایید فیلمنامه اصغر فرهادی از سوی تلویزیون فرانسوی
سناریو فیلم «قهرمان» جدیدترین فیلم اصغرفرهادی مورد توجه ویژه تلویزیون آرته فرانسه قرار گرفت.

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ فیلمنامه «قهرمان» برای تهیه این فیلم اصغر فرهادی فیلمساز سرشناس جهانی کشورمان، به کانال تلویزیون فرهنگی فرانسه ‌و آلمان -آرته- پیشنهاد شده بود که مورد توجه مدیران این شبکه تلویزیونی قرارگرفته است.

از قرار مشخص، فیلمبرداری«قهرمان» در ایران و با هنرپیشه‌های ایران انجام خواهد گرفت. حضور نوید محمدزاده در این فیلم قطعی شده. به گفته یکی از دست‌اندرکاران رده بالای تلویزیون آرته که به طور مشخص تولیدکننده فیلم‌های باارزش و هنری‌ست، فرهادی سناریوی «قهرمان» را بسیار خوب نوشته و این فیلم می‌تواند به عنوان محصول مشترک باشد و شبکه تلویزیونی آرته در ساخت این فیلم وارد خواهد شد.

این مقام تلویزیون آرته که پیش‌تر مسئولیتی رده بالا در مرکز ملی سینمای فرانسه داشته، ‌یکی از مسوولان تصمیم‌گیر و موثر آرته در خواندن سناریو‌هایی است که برای تولید مشترک بین فرانسه و دیگر کشورها به این تلویزیون پیشنهاد می‌شود. وی از بین سناریوهای جدیدی که مطالعه کرده، اثر اصغر فرهادی را سناریویی شایسته توصیف کرد و آن را فیلمنامه‌ای بسیار خوبی دانست. از سوی دیگر پروژه سینمایی «قهرمان» از طرف کمپانی ممنتو به تلویزیون آرته پیشنهاد شده است. ممنتو در این اواخر یکی از تهیه‌کنندگان اصلی فیلم‌های اصغر فرهادی و همچنین پخش‌کننده فیلم‌های او در فرانسه است.

قرار است بزودی بخش عمده از فیلمبرداری «قهرمان» در شهر شیراز شروع شود.

بر مبنای دیگر خبرها، قرار است حسین جعفریان مدیر فیلمبرداری باشد و هایده صفی‌یاری، تدوینگر همیشگی فرهادی، این فیلم را مونتاژ کند. ‌

با توجه به زمانبندی‌های انجام گرفته به احتمال زیاد این فیلم فرهادی در سال ۲۰۲۰ آماده نمایش می‌شود.

کمپانی ممنتو پخش فیلم «قهرمان» را به عهده خواهد داشت.

نظر شما