گزارش هفته؛

سریال باید جذابیت داشته باشد/ تلویزیون و شبکه نمایش خانگی فرقی ندارد

۱۳۹۸/۱۲/۲۲ - ۰۵:۰۲:۰۰
کد خبر: ۹۷۵۸۸۵
سریال باید جذابیت داشته باشد/ تلویزیون و شبکه نمایش خانگی فرقی ندارد
شبکه نمایش خانگی رسانه‌ای که از اواخر دهه 80 شمسی شروع به کار کرده است و تا به امروز کارگردانان مطرحی برای این شبکه سریال سازی کردند در رقابت تنگاتنگی با رسانه ملی قرار دارد چرا که در هر یک از روزهای هفته یک قسمت از سریال‌های درحال پخش شبکه نمایش خانگی عرضه می‌شوند و هم زمانی با پخش سریال‌های تلویزیونی اتفاق می افتد حال به این موضوع که پخش موازی سریال‌های نمایش خانگی و تلویزیونی چه تاثیری بر روی این دو رسانه و مخاطبان آن می گذارد پرداختیم و با دو بازیگر در این مورد صحبت کردیم که در ادامه می خوانید.

مائده طهماسبی، بازیگر سینما و تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا درباره پخش سریال‌های شبکه نمایش خانگی و تلویزیون به طور موازی و همزمان، گفت: در جامعه‌ای که امروز درصد بالایی از جمعیت آن در منزل و ساعات زیادی مشغول تماشای سریال هستند این که از کدام رسانه برای تماشای سریال استفاده کنند به نوعی به سلیقه شخصی آن‌ها مربوط می‌شود؛ به طور مثال خودِ من خانواده ای را می‌شناسم که هم سریال‌های تلویزیونی و هم سریال‌های شبکه نمایش خانگی را تماشا می‌کنند و این بدین معنی است که اگر خانواده ای الزاما به سینما و تئاتر نمی روند برای گذراندن اوقات فراغت خود از هر رسانه ای برای تماشای فیلم و سریال‌های مورد علاقه‌شان استفاده می‌کنند. اگر سریالی برای مخاطب جذابیت داشته باشد فرقی ندارد که سریال‌شان از کدام رسانه پخش می شود او پیگیر سریال موردنظر خود می شود.

او افزود: برخی اوقات قومیت های مختلف برای نشان دادن خود به سریالی که با گویش و قومیت آن‌ها ارتباط دارد اعتراض می کنند، چرا که در جامعه ای که در آن خفقان وجود دارد تمامی افراد این احساس را دارند که حق‌شان خورده شده است. به نظر من از آنجا که مدام افراد در این جامعه سرکوب می‌شوند، تلاش می‌کنند حرف خود را بزنند و ما سال‌هاست که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنیم. به عقیده من از زیر ساخت جامعه ما است که افراد انعطاف، تساهل و تسامحی ندارند.

تلویزیون خط قرمز درشتی دارد/ تلویزیون و شبکه نمایش خانگی نمی‌توانند روی یکدیگر تاثیری داشته باشند

فریبا نادری بازیگر سینما و تلویزیون، معتقد است سریال‌های شبکه نمایش خانگی با تلویزیون متفاوت هستند و تلویزیون جمهوری اسلامی از یک مرزی فراتر نمی‌رود و خط قرمزهای درشتی دارد.

او در ارتباط با تاثیر دیده شدن سریال‌های تلویزیونی که به صورت موازی با سریال‌های شبکه نمایش خانگی پخش می شوند گفت: فکر نمی‌کنم ژانر سریال‌های شبکه نمایش خانگی با تلویزیون یکسان باشد چرا که تلویزیون جمهوری اسلامی از یک مرزی فراتر نمی‌رود و خط قرمزهای معین و مشخصی دارد آثار در یک قالب مشخص قرار می‌گیرند اما شبکه نمایش خانگی به دلایل مختلف، جریان‌ها و قصه‌هایشان بسیار متفاوت تر از آنچه که در تلویزیون دیده می‌شود است و به همین دلیل مخاطبان متفاوتی هم دارد.

این بازیگر افزود: تلویزیون و شبکه نمایش خانگی نمی‌توانند روی یکدیگر تاثیری داشته باشند چراکه نوع پرداخت این دو مدیوم به سریال‌سازی و تولیدات نمایشی کاملا متفاوت است و هر کدام مخاطب خاص خود را دارند.

نظر شما