در شبکه پرس تی وی بررسی می شود؛

نگاهی به وضعیت زندگی مهاجران روس در اسراییل

۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۲۳:۰۵:۰۰
کد خبر: ۹۷۵۹۰۳
نگاهی به وضعیت زندگی مهاجران روس در اسراییل
وضعیت مهاجران روس در اسراییل و قوانین و تبعیض های اجتماعی علیه روس ها در این رژیم در برنامه این هفته «داخل اسرائیل» (Israel Inside) در شبکه پرس تی وی مورد بحث و گفت و گو قرار خواهد گرفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این برنامه با مروری بر اظهارات خاخام اسحاق یوسف بر ضد یهودیان روسی تبار و انعکاس آن در رسانه های بین المللی به بررسی واکنش های صورت گرفته نسبت به این سخنان و بروز درگیری های پنهان میان جامعه مدنی و نهادهای مذهبی در اسرائیل می پردازد.

در ادامه این برنامه ضمن اشاره به قانون بازگشت در اسرائیل که به یهودیان اجازه مهاجرت به اسرائیل و گرفتن تابعیت اسرائیلی را می دهد، مهاجرت بیش از یک میلیون یهودی روسی به اسراییل طی سال های 1989 تا 2000، مسائل و مشکلات به وجود آمده بعد از بازگشت یهودی های روسی تبار به اسرائیل و نقش یهودی های روسی تبار در سیاست اسرائیل مورد نقد و تبادل نظر قرار می گیرد.

واکاوی رویکردها و سیاست های رهبران یهودی روسی تبار در اسرائیل از جمله مخالفت با صلح با فلسطینیان، حمایت از توسعه شهرک سازی ها و محدود کردن حقوق عرب های ساکن اسرائیل از دیگر محورهای مورد بحث در این برنامه به شمار می رود.

برنامه «داخل اسراییل» به تهیه کنندگی حسین الشیماری چهارشنبه 21 اسفند ساعت 08:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت 21:00 ، پنجشنبه ساعت 15:00، جمعه ساعت 19:00، دوشنبه ساعت 18:20 و سه شنبه ساعت 21:00 پخش خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز