رئیس رسانه ملی پاسخگوی سوالات ۲۰:۳۰؛

فعالیت بدون توقف در روزهای کرونایی

۱۳۹۸/۱۲/۲۱ - ۱۱:۵۲:۵۹
کد خبر: ۹۷۶۳۵۶
فعالیت بدون توقف در روزهای کرونایی
رئیس رسانه ملی از تغییر جدول پخش برنامه‌های صداوسیما و کمک بی‌بدیل این رسانه به تداوم آموزش به دانش‌آموزان در روزهای کرونایی خبر داد و در پاسخ به انتقادها از تداوم ضبط برنامه‌های تلویزیونی که مهمانان متعددی در آن‌ها حضور دارند، تصریح کرد تمام این تولیدات با دقت و برنامه‌ریزی و حفظ اصول بهداشتی مهمانان و دست‌اندرکاران برنامه‌ها در حال انجام است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، دکتر علی عسکری، رئیس رسانه ملی در گفت‌و‌گویی که در بخش خبری 20:30 پخش شد، با تأکید بر اینکه هم‌اکنون اطلاع‌رسانی، آموزش و آرامش‌بخشی به جامعه بر عهده رسانه ملی است، گفت: جلسات و برنامه‌های ما مطابق گذشته همچنان در حال برگزاری است، چراکه ما در میانه جنگ و میدان رسانه‌ای قرار داریم و نباید کارها و فعالیتمان متوقف شود.

 

تغییر جدول پخش متناسب با شرایط روز

وی با بیان ضرورت تغییر برنامه‌های شبکه‌ها متناسب با وضعیت فعلی گفت: پس از شیوع بیماری کرونا و تغییر وضعیت زندگی مردم، جدول پخش شبکه‌ها را به‌طور کامل تغییر دادیم و به عبارت بهتر، با پخش برنامه‌های جذاب، به سمت جدول پخش تعطیلات رفتیم.

رئیس رسانه ملی درباره تولیدات ویژه ایام نوروز گفت: حدود 140 فیلم سینمایی ایرانی و خارجی و سه سریال «پایتخت»، «کامیون» و «دوپینگ» که هر سه قالب طنز دارند، از جمله برنامه‌های نمایشی تدارک دیده شده برای نوروز 99 هستند و در کنار این برنامه‌ها، حدود 10 مسابقه تلویزیونی و برنامه‌های جذاب دیگری مثل دورهمی و تعداد قابل توجهی مستند دیدنی نیز برای این ایام در نظر گرفته شده است.

 

تداوم آموزش دانش‌آموزان به مدد رسانه ملی

رئیس سازمان صداوسیما در خصوص پخش کلاس‌های آموزشی در شبکه آموزش و چهار نیز گفت: ازآنجاکه طبق توصیه‌های بهداشتی، در این مقطع امن‌ترین و بهترین مکان برای حفظ سلامت مردم، خانه است، پس از رایزنی و توافق با وزیر محترم آموزش‌وپرورش، بلافاصله برنامه‌های شبکه آموزش سیما را برای پخش کلاس‌های درسی دانش‌آموزان تغییر دادیم و چون ساعات پخش کافی نبود، از شبکه چهار نیز برای این کار کمک گرفتیم.

وی افزود: خوشبختانه ظرفیت‌ها و امکانات موجود در فضای مجازی ازجمله آی‌پی‌تی‌وی‌‌ها و اپلیکیشن‌ها نیز در این زمینه به کار گرفته شد؛ به‌ویژه تلوبیون که گسترش و فراگیری بیش‌تری داشت، مأموریت اصلی را در این زمینه پیدا کرد تا اگر شخصی نتوانست یا زمانش اقتضا نکرد و یا حتی اگر خواست دوباره این برنامه‌های آموزشی را ببیند، این امکان برایش در تلوبیون فراهم باشد. اتفاقاً وزیر آموزش‌وپرورش در تماسی که امروز با من داشتند، ضمن اعلام رضایت گفتند ما الان می‌توانیم بگوییم آموزش‌وپرورش در این تعطیلات همچنان فعال و مدرسه‌ها باز است و فقط دانش‌آموزان در مدرسه حضور فیزیکی ندارند.

 

تمهیدات برای تداوم ضبط برنامه‌های تلویزیونی با حضور مهمانان

دکتر علی عسکری در خصوص انتقادات مطرح‌شده درباره ضبط برخی برنامه‌های تلویزیونی با حضور جمعیت میهمانان نیز گفت: اولاً ما نمی‌توانیم تحرک و تولید را رها و تعطیل کنیم و اتفاقاً دشمن قصد دارد که تحرک و تولید در کشور و رسانه تعطیل شود. ثانیاً تمام این تولیدات با دقت و برنامه‌ریزی و حفظ اصول بهداشتی میهمانان و همکاران در حال انجام است. اگر ما کار نکنیم، نمی‌توانیم 66 شبکه تلویزیونی و بیش از 90 شبکه رادیویی را اداره کنیم.

وی با بیان تمهیدات اندیشیده شده و رعایت کامل جوانب بهداشتی در تولید برنامه‌های مختلف گفت: همه همکاران ما در رسانه ملی در حال فعالیت‌اند و حدود 20 سریال در حال ساخت است. هم‌اکنون سریالی در حال تصویربرداری است که حدود 700 نفر از عوامل آنجا حضور دارند؛ اما پزشکان نیز سر صحنه حاضرند و هر روز تک‌تک افراد را معاینه می‌کنند و چنانچه کسی نشانه‌های بیماری داشته باشد، اجازه ورود نمی‌دهند. برای همه برنامه‌ها از جمله دورهمی نیز این تدابیر اتخاذ و اجرایی شده است.

 

رسانه ملی؛ شفاف در اطلاع‌رسانی

دکتر علی عسکری در پاسخ به این ادعا که رسانه ملی و حتی مسئولان کشور به‌موقع و در زمان شیوع بیماری اطلاعات را به مردم ندادند نیز گفت: حقیقتاً وزیر محترم بهداشت از زمانی که شیوع این بیماری در کشور چین آغاز شد، در هر یک از جلسات هیئت دولت تصریح می‌کردند که باید مراقب باشیم. روز چهارشنبه 30 بهمن نیز گزارش دادند که دو نفر در قم آزمایش دادند و مشکوک‌ به بیماری‌اند؛ لذا تأخیری در ارائه اخبار وجود نداشته است.

رئیس رسانه ملی افزود: بر همین اساس، رسانه ملی نیز آماده اطلاع‌رسانی بود و روزی که شیوع بیماری در ایران اعلام شد، تعداد زیادی موشن‌گرافیک آماده بود و شبکه سلامت نیز حدود 70 برنامه آماده پخش داشت که به‌موقع روی آنتن رفت.

دکتر علی عسکری با تأکید بر اینکه از ابتدا محور اصلی ما بحث شفافیت در ارائه اخبار بود، گفت: بر این اساس، با ستاد مقابله با کرونا توافق کردیم که هر روز پس از برگزاری جلساتشان، آخرین اخبار و اطلاعات را در رسانه ملی برای مردم بیان کنند که این توافق همچنان در حال اجراست.

وی در خصوص احتمال جنگ بیولوژیکی نیز گفت: البته این موضوع نیز محتمل است، زیرا آمریکا که در حال افول و فروپاشی است، از هر حربه‌ای برای پنهان کردن انزوای خود و درگیر کردن دیگر کشورها بهره می‌گیرد و محتمل است که این جریان را راه انداخته باشد تا ضعف و افولش آشکار نشود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز