نوروزنامه ۹۹/ در خرداد ۹۸ چه خبر؟

صدای ماندگار رفت اما ماندگار شد

۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۰۰:۰۴:۰۰
کد خبر: ۹۷۶۵۴۳
صدای ماندگار رفت اما ماندگار شد
در سال 1398 اتفاقات مختلفی در حوزه فرهنگ و هنر رخ داد که گوشه ای از مهم ترین رخدادهای این حوزه را به تفکیک ماه بررسی می کنیم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مهم ترین اتفاقات خردادماه سال 98 به شرح ذیل است: 

«برادرجان» پربیننده ترین سریال ماه رمضان شد

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما سریال «برادرجان» از شبکه سه پربیننده‌ترین سریال ماه رمضان بین سریال های «دلدار» و «نون خ» بوده است. 

نیلوفر خوش‌خلق از جشنواره آمریکایی جایزه بازیگری گرفت

فیلم کوتاه «مِه» به کارگردانی علی شورورزی و حسین محروقی و تهیه کنندگی مهدی اصلانی، در جشنواره Hyperwave Film Awards در ماه می و در شهر لس آنجلس ایالت کالیفرنیای آمریکا به رقابت پرداخت و نیلوفر خوش خلق توانست عنوان بهترین بازیگر زن جشنواره را برای بازی در فیلم «مه» به خود اختصاص دهد.

«دستان سرد» برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه مردم شد

فیلم «دستان سرد» به عنوان اثر برگزیده از نگاه آرای مردمی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «فیلم ۱۰۰» معرفی و مبلغ ۳۰ میلیون ریال به عنوان جایزه به آن اهدا شد. فیلم‌های «گل ایرانی»، «توقف»، «کادیلاک» و «پوشک» به ترتیب از دیگر برگزیدگان جشنواره از نگاه آرای مردمی معرفی شدند.

درگذشت هنرمند گرافیست

مسعود دشتبان، هنرمند پیشکسوت گرافیست، سه شنبه هفتم خردادماه بر اثر بیماری سرطان در بیمارستان گاندی درگذشت.

پرویز بهرام دوبلور پیشکسوت درگذشت

پرویز بهرام دوبلور شناخته شده صبح روز ششم خرداد پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

بزرگداشت مسعود کیمیایی در کانادا برگزار شد

مراسم شب سینمای مسعود کیمیایی با نمایش مستند «قهرمان آخر» ساخته جواد طوسی که به زندگی حرفه‌ای این فیلمساز می‌پردازد، بامداد روز یکشنبه پنج خردادماه در بنیاد پریا تورنتو کانادا به همت گروه هنری «موج نو» با مدیریت عارف محمدی برگزار شد.

کلن میزبان فیلم‌های ایرانی می‌شود

ششمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی کلن با عنوان «چشم‌انداز ایران» در حالی از اواخر ماه جاری در موزه لودویگ شهر کلن آلمان برگزار شد که برای اولین بار آثار کودک و نوجوان نیز در این جشنواره حضور داشتند. «روزهای نارنجی»، «خانه پدری»، «گزارش فرار یوسفی»، «رضا» و «مغزهای کوچک زنگ زده» نیز در این جشنواره حضور داشتند.

۲ جایزه از یک جشنواره آمریکایی برای فیلم‌های کوتاه ایرانی

جایزه بهترین فیلمبرداری و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره FREDONIA آمریکا به فیلم‌های کوتاه ایرانی رسید. در این دوره از جشنواره جایزه بهترین فیلمبرداری برای فیلم کوتاه «فروزان» به صادق سوری و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به فیلم کوتاه «ذبح» به کارگردانی آکو زندکریمی و سامان حسین‌پور اهدا شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز