فیلم تئاتری به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی؛

«سیستم گرون هولم» گزینه‌ای برای پر کردن اوقات فراغت در روزهای کرونایی

۱۳۹۹/۰۱/۰۶ - ۰۴:۰۲:۰۰
کد خبر: ۹۸۰۸۰۶
«سیستم گرون هولم» گزینه‌ای برای پر کردن اوقات فراغت در روزهای کرونایی
فیلم-تئاتر «سیستم گرون هولم» به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی می‌تواند در ایام تعطیلات گزینه مناسبی برای تماشا باشد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، با توجه به تعطیلی تماشاخانه‌ها و مراکز فرهنگی و هنری به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در ایام تعطیلات نوروزی و لزوم در منزل ماندن اکثر مردم به علاقه مندان تئاتر و هنرهای نمایشی پیشنهاد می‌شود برای پر کردن اوقات فراغتشان به دیدن فیلم-تئاترهای مختلف بنشینند که در همین راستا دیدن فیلم-تئاتر «سیستم گرون هولم» به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی که از فضای طنازانه و هیجان‌انگیز برخوردار است، می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

داستان «سیستم گرون هلم» از این قرار است که چهار نفر متقاضی یک شغل بسیار مهم در یک کنسرن گردن کلفت جهانی چند ملیتی هستند یکی از این چهار نفر، کارمند این کنسرن است و وظیفه سه نفر دیگر شناسایی این فرد است. مصاحبه‌ای کاملا غیرمتعارف با «سیستم گرون هلم» که با شیوه‌های روان کاوانه ابزورد و تحقیرکننده، پرده از روی تمام رازها، ضعف‌ها و به طور کلی زندگی شخصی کاندیداها بر می‌دارد…

در این نمایش شاهد این هستیم که چهار انسان کاملاً متفاوت برای رسیدن به هدف مادی‌شان حاضر به نابودی تمام ارزش‌های معنوی خود و دیگران هستند؛ به یکدیگر به شکل رقیبی سرسخت می‌نگرند و برای تصاحب این شغل پر زرق و برق، تن به هر خفتی می‌دهند و به‌سان گرگ‌های وحشی، با زیر پا نهادن تمام معیارهای اخلاقی و انسانی به جان هم می‌افتند.

گالچران نویسنده اسپانیایی این نمایشنامه با این اثر که ترکیبی است از درام، کمدی و نمایش روان کاوانه جنایی، مشکل روز بسیاری از کشورهای جهان یعنی «بیکاری» را با خشونت تمام و در عین حال بسیار مفرح، به تصویر می‌کشد.

این اثر نمایشی نوشته جوردی گالچران در سال ۹۳ با بازی الهام پاوه‌نژاد، سینا رازانی، امیرحسین رستمی، رضا مولایی در فرهنگسرای نیاوران به صحنه رفت که البته پس از آن هم مجددا اجرا شده است.

فیلم-تئاترها این روزها در اکثر شهر کتاب‌ها، فروشگاه‌های فروش فیلم‌های شبکه نمایش خانگی و بعضی کتاب‌فروشی‌های معتبر قابل خرید هستند همچنین علاقه‌مندان می‌توانند با خرید اینترنتی و تماشا در وی او دی‌های مختلف این محصولات را با هزینه مناسب‌تری تماشا کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز