انتقاد به ادامه فعالیت پروژه‌های سینمایی

۱۳۹۹/۰۱/۰۷ - ۰۹:۲۹:۳۵
کد خبر: ۹۸۱۳۰۶
انتقاد به ادامه فعالیت پروژه‌های سینمایی
بر اساس قانون کار، در شرایط اضطراری که جان افراد در خطر است، هر یک از کارکنان می‌توانند برای حفظ جان خود، کار را ترک کنند بدون اینکه غرامت یا خسارتی بپردازند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ سخنگوی کارگروه مدیریت بحران کرونا در سینما با ابراز نگرانی از شروع برخی پروژه‌های تصویری در روزهای آینده تاکید کرد: با خبر شده‌ایم بعضی از پروژه‌های تصویری بعد از تعطیلات ۵ فروردین تصمیم به ادامه فیلمبرداری دارند و بدتر از آن تعدادی از پروژه‌ها نیز قرار است تا پیش تولید خود را آغاز کنند که باید گفت وا اسفا!

دانش اقباشاوی - سخنگوی کارگروه مدیریت بحران کرونا در سینما - پس از ۱۰ روز سکوت خبری در گفت‌وگو با ایسنا درباره تازه‌ترین اقدامات این کارگروه در روزهای اخیر ادامه داد: به دلیل تعطیلات نوروز برخی تصور کرده‌اند بعد از هفته اول، وضعیت عادی می‌شود و تصمیم دارند پروژه‌هایشان را از سر بگیرند، در حالی که طبق اعلام وزارت بهداشت، اوج شیوع ویروس کرونا از تاریخ ۵ تا ۱۵ فروردین خواهد بود. بر همین اساس و در ادامه دستور ستاد ملی مبازره با کرونا، اکیدا خواستار تعطیلی تمام تجمعات از جمله تولیدات تصویری هستیم.

او اضافه کرد: در همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا برخی از پروژه‌های تصویری کار خود را متوقف کردند و ما نیز از تهیه‌کنندگان و کارگردان‌هایی که داوطلبانه برای حفظ سلامت اعضای گروه خود، پروژه‌هایشان را متوقف کردند، مجددا قدردانی می‌کنیم ، ولی این خبر را هم داریم که پروژه‌های دیگری با فشار شدید تهیه‌کننده یا مدیران، ناچار به ادامه کار شده‌اند که این موضوع جای تاسف و پیگیری دارد و ما نیز در گزارش مورخ ۲۴ اسفند ماه این پروژه‌ها را معرفی کردیم.

اقباشاوی با تاکید بر ضرورت تعطیلی پروژه‌های تصویری، این خواسته را کاملا انسانی، عقلانی، قانونی و شرعی دانست و توضیح داد: حفاظت از جان افراد و قطع کردن چرخه انتقال این ویروس مرگبار، تصمیمی کاملا منطقی است و ما همچنان برای حفظ سلامت و جان عوامل صنعت فیلم ایران ، خانواده‌های این اعضا و کلیت جامعه، بر این موضع خود تاکید داریم و در این مدت نیز خانواده‌های اعضا از ادامه کار برخی از پروژه‌ها بشدت ابراز نگرانی کرده‌اند و پیگیر توقف آنها هستند.

نظر شما