با تغییر نام مسابقه و تغییر در دکور؛

اسباب کشی اجباری محمد رضا گلزار

۱۳۹۹/۰۱/۰۷ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۸۱۵۷۶
اسباب کشی اجباری محمد رضا گلزار
مسابقه «برنده باش» با عنوان جدید و با تغییر جزئی در دکور، بزودی در بستر اینترنتی تولید و پخش خواهد شد.

به گزارش گروه روی خط رسانه خبرگزاری برنا؛ مسابقه تلویزیونی «برنده باش» با اجرای محمدرضا گلزار در تابستان ۹۷ روی آنتن شبکه سوم سیما رفت. این مسابقه پس از حدود یک سال پخش به دستور برخی از مراجع تقلید که شیوه و ساختار آن را به نوعی قمار خواندند تولیدش متوقف شد و جالب اینکه پس از حدود ۱۸ ماه هیچکدام از مدیران تلویزیون درباره سرنوشت آن حاضر به پاسخگویی به رسانه‌ها نشدند.

با این حال اوایل زمستان سال گذشته برخی رسانه‌ها از تولید این مسابقه برای توزیع در شبکه نمایش خانگی خبر دادند که در ادامه با واکنش صریح مدیران این خبر به کلی تکذیب شد. مرتضی میرباقری معاون سیما پس از انتشار این خبر در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها اظهار داشت: تلویزیون نسبت به برنامه‌های شاخص خود و زحمتی که برای برند شدنشان کشیده غیرت و حساسیت دارد و امتداد این‌ها را در غیر از مجموعه رسانه‌ ملی غیرقابل قبول می‌داند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه «دورهمی» که در مقطعی قرار بود تحت ‌عنوان «شب‌نشینی» تولید شود نیز گفت: استدلال رسانه‌ ملی این بود که خاستگاه و طبیعت این برنامه در تلویزیون است و اگر برنامه‌ای می‌خواهد به جای دیگری برود چرا با استفاده از این عناوین و سرقت این عناوین، اتفاق می‌افتد.

حال با تمام این تفاسیر و پس از گذشت یک سال و نیم از توقف «برنده باش» شنیده‌هاحکایت از این دارد که حمید رحیمی‌نادی، یکی از تهیه‌کنندگان این پروژه قصد دارد این مسابقه را با عنوانی جدید و با انجام برخی تغییرات در دکور برای پخش در بستر اینترنتی مقابل دوربین ببرد. در حال حاضر مهدی هاشمی مشغول انجام برخی تغییرات روی دکور این برنامه در همان محل پیشین برگزاری «برنده باش» است و با اتمام کار وی و با بازگشت محمدرضا گلزار به ایران، ضبط و تولید این مسابقه در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌شود. ضمن اینکه شنیده می‌شود رحیمی‌نادی به دلیل برخی ملاحظات تهیه‌کنندگی این مسابقه را به فرد دیگری سپرده، اما خود در پیشبرد تولید مسابقه نقش اصلی را ایفا می‌کند.

باید دید با توجه به حساسیت‌های مدیران تلویزیون نسبت به پروژه‌های تلویزیونی و انتقال آنها به بستر اینترنتی و شبکه نمایش خانگی آیا «برنده باش» با عنوانی جدید و تغییر در دکور می‌تواند در مدیوم دیگری تولید شود و یا به سرنوشت «شب نشینی» (بخوانید «دورهمی») دچار خواهد شد. ضمن اینکه گویا برخی از عوامل این مسابقه در طول این مدت هنوز بخشی از دستمزدشان را از سوی سرمایه‌گذار دریافت و با پروژه به طور کامل تسویه حساب نکرده‌اند.

منبع: بانی فیلم

نظر شما