ریدلی اسکات:

ترامپ یک کله‌نارنجی دیوانه است

۱۳۹۹/۰۱/۰۹ - ۰۵:۲۱:۱۶
کد خبر: ۹۸۲۰۰۹
ترامپ یک کله‌نارنجی دیوانه است
ریدلی اسکات کارگردان صاحب‌نام هالیوود با انتقاد از عملکرد دونالد ترامپ در کنترل بحران ویروس کرونا، او را یک کله نارنجی دیوانه دانست.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، هالیوود به بن بست رسیده است. تولیدات تلویزیونی و سینمایی به حالت تعلیق درآمده و صنعت سرگرمی همراه با میلیون‌ها نفر شاغل در مشاغل دیگر بیکار شده‌اند. همه اینها در راستای رعایت فاصله اجتماعی است که برای جلوگیری از گسترش کرونا ضروریاست.

یکی از این پروژه‌های متوقف شده «آخرین دوئل» ریدلی اسکات است؛ درامی تاریخی که داستان آن در فرانسه قرن ۱۴ می‌گذرد و ستارگانی چون مت دیمون و بن افلک در آن بازی می‌کنند. تولید این فیلم کمتر از یک ماه پیش و بعد از پایان فیلمبرداری‌های خارج از آمریکا متوقف شده است و تا زمان عادی شدن شرایط ادامه دارد. در نتیجه این تعطیلی به نظر می‌رسد اکران این فیلم که برای اواخر سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده بود به تعویق بیفتد.

اسکات این وقفه و خود قرنطینه‌گی را برای کاهش سرعت شیوع کرونا ضروری می‌داند. این کارگردان ۸۲ ساله که ساخت آثار شاخصی چون مجموعه «بیگانه»، «گلادیاتور»، «بلید رانر» و «مریخی» را در کارنامه خود دارد، هم‌اکنون در خانه خود در لس‌آنجلس اخبار را پیگیری می‌کند. او در گفتگویی با ورایتی از احوال این روزهای خود و نظریاتش درباره سیاستمداران، از دونالد ترامپ گرفته تا بوریس جانسون نخست وزیر انگلستان، صحبت کرده است.

آقای اسکات پروژه تولید «آخرین دوئل» در چه حالی به سر می‌برد؟

طبیعتاً ما کار را متوقف کردیم. من فیلمبرداری‌های مربوط به فرانسه را یک ماهه به پایان رساندم و بعد از آن تصمیم گرفتم پروژه را برای مدتی تعطیل کنیم. تا اینجا کار جالبی شده و یک ماه که آنجا بودیم همه چیز فوق‌العاده بود. داستان فیلم مربوط به ۱۳۶۰ میلادی است و بنابراین در آن فضای جالب فرانسه قرون وسطی به تصویر کشیده‌ می‌شود. ۲ هفته پیش تصمیم گرفتیم کار را معلق کنیم، چرا که ادامه دادنش احمقانه بود. ما قرار بود یک هفته بعد از پایان فیلمبرداری در فرانسه به ایرلند برویم و در حقیقت به طور طبیعی وقفه‌ای در پروژه داشتیم، بنابراین به خودم گفتم چرا فعلا کار را در این مرحله متوقف نکنیم و بعدا دوباره برای ادامه ساخت آن بازگردیم.

نظر شما درباره عملکرد سیاست‌مداران در کنترل بحران ویروس کرونا چیست؟

مخصوصاً در مورد این مرد کله نارنجی (دونالد ترامپ) که دارد کشور را مدیریت می‌کند، برای خودش دیوانه‌ای است؛ اینطور نیست؟ اندرو کوئومو (فرماندار نیویورک) برای خودش اسم و رسمی به هم زده و مسلماً خودش را شناخته‌شده کرده است. با نگاه به جهانی‌سازی سیاستمدارانی که دنیا را اداره می‌کنند، نیمی از اوقات دنیا توسط احمق‌ها و نصف دیگر توسط دیکتاتورها اداره می‌شود و آدم درست و ارزشمند در این عرصه بسیار کم است. اگر کسی عقلی داشته باشد اصلاً خودش نمی‌خواهد وارد سیاست بشود! غیر از این است؟

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز