احمد معظمی:

کرونا به فصل ششم «پایتخت» آسیب رساند/ سیروس مقدم کارگردان باهوشی است

۱۳۹۹/۰۱/۲۶ - ۰۴:۵۸:۰۰
کد خبر: ۹۸۴۴۹۸
کرونا به فصل ششم «پایتخت» آسیب رساند/ سیروس مقدم کارگردان باهوشی است
احمد معظمی سریال «پایتخت» را به طور کل یک اثر موفق در سال‌های اخیر تلویزیون ایران دانست که در فصل ششم از شیوع ویروس کرونا در جامعه آسیب جدی به آن وارد شد.

احمد معظمی، کارگردان تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: سیروس مقدم در عرصه سریال‌سازی تلویزیون ایران نام مهمی است و برای درک موفقیت سریال «پایتخت» باید به کل گروه سازنده این سریال نگاه کنیم، من بارها در یادداشت‌‌ها و نظرات مختلف شاهد هستم که گفته می‌شود محسن تنابنده مغز متفکر این سریال عامل اصلی موفقیت «پایتخت» است اما عامل اصلی موفقیت آن نمی‌تواند تنها یک نفر باشد و در رأس همه کارگردان است که توانسته گروه موفقی داشته باشد.

معظمی خاطرنشان کرد: یک کارگردان موفق، کسی است که بتواند گروه و تیم خوبی تشکیل دهد و در وهله اول باید سیروس مقدم را به عنوان فردی موفق در ساخت سریال «پایتخت» دانست. ذهن مردم با «پایتخت» ارتباط برقرار کرده و اتفاقات درون آن بسیار باورپذیر هستند، تک تک کاراکترهای این سریال ما به ازای بیرونی دارند و از دل مردم بیرون آمده‌اند؛ هیچ یک از کاراکترها از سیاره دیگری نیستند. وقتی سریال را می‌بینیم کاملاً مشخص است که همه بازیگران به یک نگاه مشترک رسیده‌اند و همین نگاه را دنبال می‌کنند.

این کارگردان در ادامه گفت: به دلیل شتابزدگی و شرایط خاصی که ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور ایجاد شد، اشکالاتی در این فصل «پایتخت» دیده می‌شود که البته با خلاقیت مقدم، تنابنده و نویسنده این فصل از سریال، «پایتخت» همچنان جذاب و دیدنی است. واقعاً همه گروه پشت صحنه و جلوی صحنه «پایتخت» بسیار خوب و هماهنگ هستند و فضا و موقعیتی در این مجموعه تلویزیونی خلق شده که مردم حتی به صحنه‌های معمولی آن نیز می‌خندند.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «جاده چالوس» در پایان گفت: فصل اول «پایتخت» بسیار خوب و جذاب بود، من فکر می‌کنم فصل ششم از شرایط حاضر و شیوع ویروس کرونا بسیار آسیب دید که البته طبیعی است و نمی‌توان این ایراد را چندان متوجه گروه دانست. ضمن اینکه واقعاً در این فصل جای خالی نویسنده فقید «پایتخت»، خشایار الوند بسیار احساس می‌شد. در مجموع قطعاً سریال «پایتخت» یک مجموعه موفق در سال‌های اخیر تلویزیون است، سیروس مقدم کارگردان باتجربه و بسیار باهوشی است که به نظر من عامل اصلی موفقیت این مجموعه تلویزیونی تجربه، خلاقیت و هوش سیروس مقدم است و بعد گروه نویسندگان و بازیگران و تهیه‌کننده هستند که می‌توانند عوامل موفقیت این سریال به حساب بیایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز