خدمت‌رسانی رسانه ملی برای برگزاری جلسات علنی مجلس

۱۳۹۹/۰۱/۱۷ - ۱۲:۴۱:۲۵
کد خبر: ۹۸۴۷۳۴
خدمت‌رسانی رسانه ملی برای برگزاری جلسات علنی مجلس
روابط عمومی معاونت امور استان‌های رسانه ملی اعلام کرد: مراکز استانی صداوسیما تمام امکانات فنی و پشتیبانی لازم را برای برگزاری جلسات علنی مجلس به صورت تله‌کنفرانس تلویزیونی برای نمایندگان فراهم کرده‌اند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، با توجه به ضرورت رعایت مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، برگزاری بسیاری از جلسات حضوری در سطح کشور از جمله جلسات علنی محلس شورای اسلامی‌به صورت موقت متوقف شده‌ است.

اسدالله عباسی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس امروز از جایگزین شدن تله کنفرانس به جای مجلس‌یار برای برگزاری جلسات علنی مجلس به صورت مجازی خبر داده بود. 

این امکان، با همکاری و تمهیدات لازم در صدا‌وسیمای مراکز استانی فراهم شده است، به طوری که رسانه ملی برقراری ارتباطات اینترنتی و ویدئوکنفرانس از نماینگان استان‌ها را بر عهده گرفته است.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صداوسیما، مراکز استانی رسانه ملی برای همکاری در برگزاری جلسات علنی مجلس به صورت تله‌‌‌کنفرانس آمادگی کامل دارند و مراکز خوزستان، فارس، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان رضوی و کرمانشاه به عنوان استان‌های معین، میزبان نمایندگان مجلس استان‌های همجوار هستند تا این ارتباط زنده تله‌کنفرانسی را با صحن علنی مجلس برقرار کنند.

 این مراکز با آماده‌سازی سالن جلسه بر اساس توصیه‌های بهداشتی و طراحی و نصب دوربین واحد سیار و تجهیزات لازم در این خصوص، آمادگی کاملی برای برگزاری جلسات دارند.

ظرف دو روز گذشته و در دو مرحله با حضور نمایندگان، آزمون‌های لازم برای برگزاری این جلسات انجام شده و همه پیش‌بینی‌های فنی لازم با همکاری معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی برای ارسال امن و مطمئن سیگنال به جام جم در بستر فیبر نوری و از آنجا به صحن علنی مجلس صورت گرفته است.

در همین حال، عبدالرضا مصری، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در این خصوص با اشاره به جزئیاتی از نحوه برگزاری جلسات علنی پارلمان در دوران بحران کرونا، اعلام کرد: طبق هماهنگی‌هایی که با سازمان صداوسیما صورت گرفته، مقرر شده نمایندگان در 6 مرکز استان، از طریق صداوسیمای استان و امکانی که این سازمان فراهم کرده، در جلسات علنی حضور مجازی داشته باشند، اما باقی نمایندگان که پس از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در تهران حضور دارند، در جلسات علنی حضور فیزیکی خواهند داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز