یک مدیرتولید سینما:

حمایت از مشاغل سینمایی در روزهای کرونایی فراموش نشود!/ با برگزار نشدن جشنواره‌ها، بودجه‌های بسیاری پس‌انداز می‌شود!

۱۳۹۹/۰۲/۱۴ - ۱۲:۱۹:۰۰
کد خبر: ۹۸۶۸۱۱
حمایت از مشاغل سینمایی در روزهای کرونایی فراموش نشود!/ با برگزار نشدن  جشنواره‌ها، بودجه‌های بسیاری پس‌انداز می‌شود!
حسن مصطفوی با اشاره به حمایت‌های لازم از اهالی سینما در روزهای شیوع کرونا تأکید کرد که متأسفانه از نگاه مسئولان کشور، کار کردن در سینما شغل محسوب نمی‌شود.

حسن مصطفوی مدیرتولید سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: تا امروز که مشکل شیوع ویروس کرونا بسیاری از مشاغل را تعطیل کرده و مشکلات بسیاری برای مردم در همه جای دنیا و ایران به وجود آورده، هر گاه دولت قرار است درباره برنامه‌ای حمایتی برای افراد در مشاغل مختلف صحبت کند هر شغلی اعم از آرایشگران زنانه و مردانه مطرح می‌شود اما سینماگران در این برنامه‌ها جایی ندارند.

مصطفوی تصریح کرد: پیش از اینکه انتظار داشته باشیم در این شرایط تمهیدی برای وضعیت معیشتی سینماگران که قشری از جامعه هستند اندیشیده شود باید از مسئولان انتظار داشته باشیم که مشاغل سینمایی را به عنوان یک حرفه بپذیرند. وقتی مسئولان در برنامه‌ریزی‌هایشان تعطیلی سالن‌های سینما را اعلام می‌کنند اما وضعیت سینماگران را پیگیری نمی‌کنند، چه انتظاری می‌توانیم برای کمک به سینماگران داشته باشیم؟

او افزود: در همه مشاغل افرادی که یک سال کار کرده‌اند، پایان سال به آنها عیدی تعلق می‌گیرد اما سینماگران همیشه برای عیدی با مسائل و حواشی بسیاری روبرو هستند. هر سال مبلغی عیدی به خانه سینما داده می‌شود که برای تعدادی از اعضایش عیدی در نظر بگیرد؛ این در حالی است که در همه مشاغل هر کس که در طول سال کار کرده عیدی می‌گیرد. اینکه مبلغی محدودی برای خانه سینما در نظر گرفته می‌شود که به عنوان عیدی به اعضایش پرداخت کند، می‌تواند یک اتفاق ارزشمند باشد اما اینکه همه سینماگران از دریافت عیدی بهره‌مند نمی‌شوند این حرفه را در شرایطی خاص قرار می‌دهد.

مدیر تولید فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» در ادامه اظهار داشت: متأسفانه نگاهی که مسئولان به مشاغل سینمایی دارند به گونه‌ای است که کار کردن در این حوزه را یک شغل نمی‌دانند و به همین دلیل است که در بحث حمایت، حرفی از مشاغل سینمایی نمی‌شود. تنها زمانی از مشاغل سینمایی صحبت می‌شود که قرار است به کمک تبلیغ انتخابات بیایند اما وقتی قرار است به اقشار کم درآمد کمک شود خبری از هیچ مسئولی نیست. خانه سینما قطعاً پیگیری می‌کند اما بودجه‌ای باید وجود داشته باشد تا این پیگیری‌ها نتیجه‌بخش باشد.

مصطفوی در پایان گفت: با برگزار نشدن بسیاری از جشنواره‌ها، بودجه‌های بسیاری پس‌انداز می‌شود و می‌توان برای حمایت از سینماگران این بودجه‌ها را در اختیار خانواده سینما قرار داد. متأسفانه هر گاه صحبت از حمایت از هنرمندان و سینماگران شده، به سینماگرانی توجه شده که اسم و رسمی دارند و می‌توان با حمایت از آنها پروپاگاندا کرد. امیدوارم مسئولان در این روزها پروپاگاندا را در حمایت از هنرمندان کنار گذاشته و اقشار کم درآمدی که هیچوقت دیده نمی‌شوند را ببینند.

نظر شما