منتقد سینما و تلویزیون:

«پایتخت» در سینما مخاطب میلیونی خود را از دست می دهد!

۱۳۹۹/۰۱/۲۷ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۹۸۷۹۴۷
«پایتخت» در سینما مخاطب میلیونی خود را از دست می دهد!
حسین سلطان محمدی، منتقد سینما و تلویزیون با اشاره به ساخت نسخه سینمایی سریال «پایتخت» گفت: این سریال شاید بتواند در گیشه موفق باشد اما قطعا مخاطب میلیونی امروز خود را نخواهد داشت.

حسین سلطان محمدی، منتقد سینما و تلویزیون در گفت وگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به ساخت نسخه سینمایی سریال «پایتخت» گفت: قرار بود فصل ششم این سریال در قالب فیلم سینمایی تولید شود که فوت مرحوم خشایار الوند باعث توقف آن شد. اتفاقا می توان گفت ساخت فصل ششم «پایتخت» اتفاق خوبی بود که در این روزهای کرونایی مردم در خانه به تماشای این سریال نشستند و سرگرم شدند.

او ادامه داد: این فصل از سریال «پایتخت» تا حدی خوب بود که اصلا اسمی از سریال های دیگر همچون «دوپینگ»، «کامیون» و... به گوش نمی خورد و به نوعی تمام اذهان متمرکز «پایتخت» شده بود.

این منتقد شانس موفقیت سریال «پایتخت» در سینما را داستان قوی دانست و گفت: موفقیت نسخه سینمایی «پایتخت» بستگی بسیاری به قصه و داستان آن دارد. اگر بتوانند «پایتخت» را در داستان 90 دقیقه ای بسازند بد نیست اما باید دقت کنند پرفروش ترین آثار سینمایی مثل هزارپا، مطرب و... نهایت 1 تا 2 میلیون نفر تماشاگر داشتند در صورتی که تلویزیون میزبان مخاطبان 60 میلیون نفری است.

او افزود: حتی بدبین ترین افراد که علاقه ای به دیدن رسانه ملی ندارند، پایتخت را نگاه کرده اند درصورتی که رفتن به سینما انتخابی است و هزینه مشهود دارد، به همین دلیل است که خیلی ها سینما نمی روند.

سلطان محمدی در پایان اظهار کرد: شاید «پایتخت» در سینما پُرفروش باشد و بتواند موفق از گیشه بیرون بیاید اما از لحاظ انبوه تماشاگر به شدت از نسخه تلویزیونی خود عقب می افتد.

حسین سلطان محمدی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز