منتقد سینما و تلویزیون:

ساخت نسخه سینمایی «پایتخت» اشتباه بزرگی است!

۱۳۹۹/۰۲/۰۸ - ۰۸:۵۹:۰۰
کد خبر: ۹۸۸۳۸۷
ساخت نسخه سینمایی «پایتخت» اشتباه بزرگی است!
جبار آذین، منتقد سینما و تلویزیون، با اشاره به ساخت نسخه سینمایی سریال «پایتخت» گفت: ساخت نسخه سینمایی این سریال اشتباه بزرگی خواهد بود مگر اینکه برای آن داستان نویسی طبق قواعد سینمایی صورت بگیرد و از اساس شکل و ساختار آن به صورت سینمایی تدارک دیده شود.

جبار آذین، منتقد سینما و تلویزیون، در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به ساخت نسخه سینمایی سریال «پایتخت» گفت: سازندگان «پایتخت» به دلیل استقبال از شخصیت بهتاش فریبا توسط قشر جوان جامعه، دچار یک توهم وحشتناک شده‌اند و گمان می‌کنند اگر این شخصیت را در محور ماجراهای یک فیلم سینمایی در چارچوب «پایتخت» قرار دهند ممکن است با استقبال رو به رو شود.

او ادامه داد: مهم‌ترین ضعف فصل ششم «پایتخت» نداشتن داستان و قصه بود به طوری که این سریال هیچ حرفی برای گفتن نداشت و صرفا یک‌سری ماجرا برای شخصیت‌های ارسطو، نقی، هما، بهتاش و... درنظر گرفته شده بود که هیچ ربط منطقی با یکدیگر  نداشتند.

آذین تصریح کرد: به علاوه، در این فصل برخی از حرمت‌های خانوادگی و اجتماعی خدشه‌دار شده بود که با انتقادهای بسیاری هم رو به رو شد. لذا ساخت نسخه سینمایی این سریال اشتباه بزرگی خواهد بود مگر اینکه برای آن داستان نویسی طبق قواعد سینمایی صورت بگیرد و از اساس شکل و ساختار آن به صورت سینمایی تدارک دیده شود درغیر اینصورت فیلم سینمایی آن مانند خود سریال با موفقیت از نگاه تخصصی و فنی روبه رو نمی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز