در «عکس‌های تکان دهنده» هیسپان تی وی:

عکس تکان‌دهنده مادر مهاجر

۱۳۹۹/۰۱/۲۷ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۸۸۳۹۷
عکس تکان‌دهنده مادر مهاجر
برنامه این هفته «عکس های تکان دهنده» (Fotos que sacuden al mundo) به بررسی عکس مادر مهاجر مکزیکی و فرزندانش در مرز آمریکا اختصاص دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این برنامه به بررسی عکسی از یک مادر مهاجر در حال فرار از دست نیروهای مرزی آمریکا در مرز مکزیک می پردازد.

این عکس که در 25 نوامبر 2018 توسط یک عکاس خبری به نام کیم کیانگ هون به ثبت رسیده و توجه جهانی را به سیاست ترامپ نسبت به مهاجران معطوف کرد، یک مادر پناهجوی مکزیکی را در حالی که با کودکانش از شلیک ‌گازهای اشک‌آور در مرز مکزیک توسط نیروهای آمریکایی فرار می‌کرد نشان می دهد.در این عکس ماریا ۳۵ ساله مادر پنج کودک، دیده می شود که به کاروان پناهجویانی که به سمت آمریکا در حرکت بودند، پیوسته و هنگامی که به مرز آمریکا نزدیک می شود ناگهان سه گاز اشک‌آور در نزدیکی او و پنج کودکش به زمین برخورد می کند.

این عکس به نماد قساوت قلب ترامپ نسبت به مهاجران تبدیل شد و تاثیر آن به حدی بود که خبرنگار رویترز راهی اردوگاه پناهجویان در شهر مرزی تیخوانا در مکزیک شد و با این مادر مکزیکی به گفت و گو نشست.

این برنامه ضمن اشاره به بازتاب این عکس در جهان و منفور شدن چهره ترامپ بیش از پیش به بررسی دستورات جنون آمیز ترامپ در رابطه با مهاجران و وضعیت دردناک کاروان هندوراسی که در مرز آمریکا مورد حمله پلیس قرار گرفت خواهد پرداخت.

«عکس‎های تکان‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی به تهیه کنندگی کیانوش الطافی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است و روزهای پنجشنبه ساعت 1:45 به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعات 4:45، 13:45 و 20:15  ، جمعه ساعت 10:15 و یکشنبه ساعت 4:15 و 20:45 روی آنتن هیسپان تی‌وی می‌رود.

نظر شما