«دوباره می بینمت » در هیسپان تی وی؛

مهاجرت به دلیل فقر!

۱۳۹۹/۰۱/۲۸ - ۰۴:۰۱:۰۰
کد خبر: ۹۸۸۸۹۹
شبکه اسپانیایی زبان «هیسپان تی وی » طی مستند «دوباره می بینمت» داستان زنان و مردانی از گواتمالا ، السالوادور ، هندوراس و نیکاراگوئه را روایت می کند که به دلیل افزایش خشونت و فقر شدید از کشور اصلی خود مجبور به مهاجرت شده اند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ بیش از 70 هزار نفر در حال گذر از گذرگاه مکزیک مفقود شده اند. اینها زنان و مردانی از گواتمالا ، السالوادور ، هندوراس و نیکاراگوئه هستند که به دلیل افزایش خشونت و فقر شدید در کشور اصلی خود مجبور به مهاجرت شده اند و به دنبال عبور از مرز شمالی مکزیک و ورود به سرزمین موعود آمریکای شمالی بوده اند. هزاران نفر از آنها در سفر طولانی خود در جایی محاصره ، کشته ، پرتاب در قبرهای مخفی ، قاچاق انسان و یا سرنوشت نامشخصی دچار شده اند. مادران افراد ناپدید شده تصمیم به اقدام گرفتند. تنها اطلاعات دقیقی که در مورد آنها وجود دارد این است که برای آخرین بار برخی  با فرزندانشان ارتباط برقرار کرده اند. آنها به مدت ده سال در سازمان هایی که آنها را  «کاروان مادران مهاجران گمشده» خوانده اند ، به جستجوی آنها می روند. یک دهه پس از ساماندهی اولین کاروان ، دوربین این مستند چهار زن را در جستجوی فرزندانشان همراهی کرد. و با آنها از طریق زندان ها ، بیمارستان ها و مسیر قطار پیاده رفت که آنها بدانند که فرزندانشان با بزرگترین خطرات روبرو شده اند آنها هر روز منتظر تماس تلفنی هستند. این مستند چهره نادیده مهاجرت است، داستان کسانی است که ماندند و کسانی که خستگی ناپذیربه جستجو پرداختند.

این مستند  پنجشنبه 28 فروردین ماه ساعت 08:30، 15، 21:30 و تکرار آن روز جمعه ساعت 3:30 برای مخاطبان اسپانیایی‌زبان شبکه هیسپان تی وی به روی آنتن می رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز