مخالفت کیوان علی‌محمدی با نمایش خانگی آثار سینمایی؛

با این تصمیم مخالفم / حاضر به نمایش «سینما شهر قصه» با چنین شرایطی نیستم!

۱۳۹۹/۰۲/۲۹ - ۰۵:۰۳:۰۰
کد خبر: ۹۸۹۶۹۴
با این تصمیم مخالفم / حاضر به نمایش «سینما شهر قصه» با چنین شرایطی نیستم!
کیوان علی‌محمدی که با فیلم «سینما شهر قصه» در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت، یکی از مخالفان طرح نمایش خانگی آثار سینمایی است و معتقد است فیلم‌های سینمایی برای نمایش روی پرده عریض سینما ساخته شده‌اند و نمایش آنلاین آنها راه‌کار درستی نیست و حاصر به نمایش فیلم خود به این صورت نیست.

کیوان علی‌محمدی که پیش از این فیلم‌هایی چون «شبانه»، «ارغوان» و «گیلدا» را کارگردانی کرده، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در مورد نمایش آنلاین فیلم‌های سینمایی در شبکه نمایش خانگی گفت: «راستش با این تصمیم مخالفم و حاضر به نمایش فیلمم با چنین شرایطی نیستم چراکه معتقدم تماشای فیلم و حضور در سینما تجربه‌ای گروهی است. در واقع تماشای دسته‌جمعی فیلم در سالن سینما مانند یک آئین گروهی است.»

او در ادامه به فیلم‌های خارجی اشاره کرد و گفت: «درست است که ما بنا بر وضعیت موجود مجبوریم آثار خارجی را در خانه ببینیم اما این دلیل نمی‌شود به چنین پدیده‌ای عادت کنیم. برای مثال فیلم آخر ترنس مالیک («یک زندگی پنهان») برای پرده عریض سینما ساخته شده و باید آن را در سینما دید اما چنین امکانی برای ما وجود ندارد.»

این فیلمساز با اشاره به پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن دوربین‌های دیجیتال گفت: «زمانی که دوربین‌های دیجیتال ساخته شدند و در دسترس قرار گرفتند، همه سمت آن هجوم بردند اما نگاتیو جای خودش را دارد و هنوز هم مورد استفاده برخی فیلمسازان بزرگ است. دوربین دیجیتال ظرفیت فیلمبرداری با نگاتیو را ندارد مگر اینکه اساسا فیلمی برای دوربین دیجیتال ساخته شود. این موضوع مانند داروی مشابه می‌ماند و هرگز کارکرد نگاتیو را ندارد. به نظرم تفاوت این‌دو مانند الماس بدلی است که هرگز جای اصل آن را نمی‌تواند بگیرد.»

کیوان علی‌محمدی در آخر در مورد فیلمش که هنوز اکران نشده گفت: «هر اتفاقی رخ بدهد فیلمم را برای نمایش آنلاین در شبکه نمایش خانگی نخواهم داد چون فیلم را برای پرده سینما ساخته‌ایم. هیچکس آمادگی چنین شرایطی را نداشت و امیدوارم هر چه زودتر به یک روال عادی و منطقی برگردیم و از تماشای آثار سینمایی روی پرده سینما لذت ببریم.»//2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز