غلامرضا آزادی:

سینمای کودک در ایران نابود شده است/برنامه سازان حرفه ای به دلیل بی در و پیکری این حوزه رفتند!

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۲۳:۰۱:۰۰
کد خبر: ۹۸۹۸۵۹
سینمای کودک در ایران نابود شده است/برنامه سازان حرفه ای به دلیل بی در و پیکری این حوزه رفتند!
غلامرضا آزادی، تهیه کننده سینما که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت کرده است می گوید: فیلمسازانیکه باانگیزه و عشق کار می کردند به دلیل بی در و پیکر بودن این حوزه در کشور، رها کردند و رفتند به همین دلیل است که الان هیچ برنامه،سریال و فیلمی در ژانر کودک ساخته نمی شود که ماندگار باشد.

غلامرضا آزادی، تهیه کننده سینما، در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به عملکرد رسانه ملی در حوزه کودک و نوجوان گفت:  امروزه اکثریت جمعیت مملکت ما قشر جوان و نوجوانی هستند که به سیستم ارتباطی بسیاری احتیاج دارند اما در تمام طول این سال ها سینما و تلویزیون نتوانسته برای این قشر آسیب پذیر جامعه کاری انجام دهد.

او ادامه داد: اکنون اکثر خانواده ها یا برای بچه هایشان کارتون های خارجی با دوبله فارسی می خرند یا برنامه های عادی تلویزیون را حالت نشخوار به خورد آنها می دهند. سینمای کودک هم در گذشته سال های خوبی داشت و مردم برای هنر و پرورش فکری کودکان کار می کردند اما الان متاسفانه الان فیلم ها اصلا قابل بحث نیستند و بچه ها اشتیاقی برای دیدن آنها ندارند.

این فیلمساز حوزه کودک تصریح کرد: مشکل این است کسانی که در راس امور هستند سواد، شوق و انگیزه فیلمسازی برای کودکان را ندارند. یک عده برای تجارت وارد این کار می شوند و یک عده هم کارمند هستند و از روی وظیفه کار می کنند.

آزادی افزود: فیلمسازانی هم که باانگیزه و عشق کار می کردند به دلیل بی در و پیکر بودن این حوزه در کشور ما، رها کردند و رفتند و درنتیجه می بینیم الان هیچ برنامه،سریال و فیلمی در ژانر کودک ساخته نمی شود که ماندگار باشد.

تهیه کننده فیلم «مرد نامرئی» گفت: چیزی که از سینمای کودک در کشور ما باقی مانده فقط فرمالیته است. من در سفری که به ایتالیا داشتم مشاهده کردم رئیس حوزه کودک آن 20 سال بود که این منصب را داشت و هرسال باتوجه به تجربه ای که کسب کرده بود کیفیت آثار و جشنواره ها را افزایش می داد اما در ایران هر رئیسی یک سال بیشتر نمی ماند و ریاست بین آنها دست به دست می شود. به نظر من سینمای کودک ایران به طور کل نابود شده است و دیگر هیچ اثر ماندگاری ساخته نمی شود.

نظر شما