روانشناس و مشاور خانواده:

تلویزیون نباید اجازه دهد بچه‌ها سراغ گوشی بروند!

۱۳۹۹/۰۳/۲۷ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۹۸۹۹۳۰
تلویزیون نباید اجازه دهد بچه‌ها سراغ گوشی بروند!
اصغر کیهان‌نیا، روانشناس و مشاور خانواده، با اشاره به نقش رسانه ملی در حوزه کودک و نوجوان گفت: تلویزیون باید با برنامه ریزی درست به نیاز کودکان پاسخ دهد تا سراغ شبکه‌های ماهواره‌ای و اپلیکیشن‌های تلفن همراه نروند.

اصغر کیهان‌نیا، روانشناس و مشاور خانواده، در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به آسیبی که کودکان از خانه نشستن متحمل می‌شوند، گفت: این روزها که همه خانه‌نشین هستند، دوران بسیار سختی برای بچه‌هاست. کودکان در سنین رشد نیاز شدیدی به حرکت دارند که امکانش در آپارتمان‌ها نیست بنابراین این والدین هستند که باید با برنامه ریزی دقیق کاری کنند که بچه‌ها علاوه بر سرگرم شدن، سر و صدا و مزاحمتی برای همسایه ها نداشته باشند.

او ادامه داد: پیشنهادی که ما به عنوان مشاور خانواده به والدین می دهیم این است نمایشنامه‌هایی طراحی کرده و با فرزندان‌شان در خانه اجرا کنند تا هم بچه‌ها سرگرم شوند و هم از لحاظ فکری و ذهنی به خلاقیت برسند.

این مشاور خانواده به نقش رسانه ملی اشاره کرد و گفت: چون بچه‌ها نمی‌توانند بیرون بروند تلویزیون باید با برنامه‌ریزی درست به نیاز آنها پاسخ دهد تا سراغ شبکه‌های ماهواره‌ای و اپلیکیشن‌های تلفن همراه نروند. این روزها تلویزیون و رسانه‌های تصویری سهم بسیار بزرگی در تدارک برنامه‌های جذاب و آموزشی به کودکان دارند.

او افزود: یکی از دلایلی که نمی‌توان به تلویزیون سخت گرفت این است که ما نمی‌دانستیم ویروس کرونا در کشورمان شایع می‌شود به همین دلیل رسانه ملی غافلگیر شده و نتوانسته از قبل برنامه‌های متفاوت تدارک ببیند اما باید گفت کوتاهی کرده و باوجود اینکه الان سه ماه است درگیر این ویروس هستیم و مردم در قرنطینه هستند، هیچ برنامه جذابی نساخته است.

کیهان‌نیا در پایان گفت: خانواده‌ها بین اخبار ناگوار کرونا نیاز به شادی و سرگرمی دارند که در خانه بشینند و در عین حال از آموزش‌های غیرمستقیم بهره مند شوند. تلویزیون باید دست از تبلیغات بیشمار خود بردارد و برنامه‌های جذاب و شادتری برای مردم تدارک ببیند.

نظر شما