مدیرعامل خانه تئاتر:

۲۵ هزار نفر از اهالی تئاتر بیکار شدند/ کشور ما زیرساخت تئاتر آنلاین را ندارد!

۱۳۹۹/۰۲/۰۵ - ۰۸:۵۹:۰۰
کد خبر: ۹۹۰۲۴۷
۲۵ هزار نفر از اهالی تئاتر بیکار شدند/ کشور ما زیرساخت تئاتر آنلاین را ندارد!
شهرام گیل آبادی، مدیرعامل خانه تئاتر به وضعیت معیشتی اهالی تئاتر اشاره کرد و گفت: شیوع بیماری کرونا و اپیدمی شدن آن، امنیت روانی مردم را تحت تاثیر قرار داده و همین باعث می شود مردم تا مدت ها از ترس خود بیرون نروند به همین دلیل تئاتر تا مدت زمان طولانی بی رونق خواهد بود.

شهرام گیل آبادی، مدیرعامل خانه تئاتر، در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به برگزاری تئاتر آنلاین گفت: این امر از طریق پخش فیلم در فضاهایی که آمادگی این اتفاق را دارند قابل اجراست اما از آنجایی که کشور ما زیرساخت لازم را ندارد و اگر هم باشد به شدت ضعیف است امکان اجرای آن تقریبا غیرقابل تصور است.

او ادامه داد: گروه‌هایی که تصمیم به انجام این کار می‌گیرند باید ابتدا زیرساخت آن، منفعت گروه‌های نمایشی و چرخش اقتصادی آن را مورد بررسی قرار دهند و اگر معقول باشد، قابل برنامه ریزی است و می‌توان برای اجرای آن حداقل تلاش کرد.

مدیرعامل خانه تئاتر تصریح کرد: در حال حاضر عده‌ای در حال کار روی این پروژه هستند و اکنون وی او دی‌ها باید جلو بیایند و پنجره تئاتر خود را قدرتمند کنند. اکنون تئاترهای بزرگ دنیا از فیسبوک و یوتیوب برای نمایش تئاتر خود استفاده می‌کنند. آنها چون زیرساخت‌های لازم را دارند و چرخه اقتصادی مشخصی دارند فیلم‌هایی را تهیه کرده و به صورت رایگان در یوتیوب قرار می دهند تا همه استفاده کنند.

گیل آبادی به وضعیت معیشتی اهالی تئاتر در روزهای پس از عبور از بحران کرونا هم اشاره کرد و گفت: ترس از کرونا به شدت پیچیده است و به این راحتی نمی‌توان درمورد آن صحبت کرد. شیوع این بیماری و اپیدمی شدن آن، امنیت روانی مردم را تحت تاثیر قرار داده و همین باعث می شود مردم تا مدت ها از ترس خود بیرون نروند یا حداقل در مکان های عمومی حاضر نشوند.

او افزود: همین نبود آرامش روانی باعث می شود اقتصاد تئاتر به شدت تحت تاثیر قرار گیرد. از اسفندماه که تماشاخانه‌ها تعطیل شده و 25 هزار نفر بیکار شدند و این اقتصاد نابسامان تئاتر، نیاز به کمک و پشتیبانی دولتی دارد. اگر این اقتصاد رونق نگیرد فضای هنری کشور لطمه می‌بیند و این عمق لطمه برای تئاتر تبدیل به فاجعه می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز