قطع پای بازیگر تئاتر بر اثر ابتلا به کرونا

۱۳۹۹/۰۱/۳۱ - ۱۳:۱۴:۳۴
کد خبر: ۹۹۰۳۴۵
قطع پای بازیگر تئاتر بر اثر ابتلا به کرونا
نیک کوردرو، هنرپیشه سرشناس تئاتر برادوِی به خاطر مشکلات ناشی از بیماری کووید ۱۹ مجبور به قطع عضو شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ نیک کوردرو، هنرپیشه آمریکایی پس از تحمل ۱۸ روز بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه، به خاطر التهابات ناشی از ویروس کرونا، پای راست خود را از دست داد.

آماندا کلوتز، همسر این هنرپیشه در صفحه اینستاگرام خود این خبر را اعلام کرد.

پزشکان برای جلوگیری از لخته شدن خون در پای این هنرپیشه، خون او را رقیق‌سازی کردند. همین تجویز اشتباه منجر به خونریزی در روده‌های او شد و به ناچار پای بیمار را «آمپوته» (قطع) کردند.

همسرش در ادامه نوشت: «متاسفانه پزشکان برای جلوگیری از لخته شدن خون از رقیق‌کننده خون استفاده کردند که باعث فشار خون و خونریزی داخلی در روده‌هایش شد. بعد که رقیق‌سازی متوقف شد، مجدد پای راست شروع به لخته شدن خون کرد و پزشکان مجبور به قطع کردن پایش شدند.»

کوردرو در تاریخ ۳۱ مارس (۱۹ فروردین) با مشکل تنفسی و تشخیص اولیه سینه پهلو، وارد بخش مراقبت‌های ویژه شد. پس از دو آزمایش برای کووید ۱۹ که نتیجه منفی اعلام شد، آزمایش سوم مثبت شد. کمتر از دو هفته بعد، حال وی وخیم و مجبور شد تحت عمل جراحی اضطراری قرار بگیرد.

کوردرو برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ در نمایش «گلوله‌هایی بر فراز برادوی» در تئاتر برادوی ظاهر شد. او نامزدی «تونی» (اسکار تئاتر) را به عنوان بهترین هنرپیشه نقش اصلی در یک موزیکال برای بازی در نقش «چیچ» به دست آورد. او همچنین در «پیشخدمت»،  «داستان برانکس» و در تلویزیون نیز در مجموعه «خون‌های آبی» محصول شبکه CBS ایفای نقش کرده است.

نظر شما