سریال های طولانی شبکه نمایش خانگی؛

کش‌دار کردن سریالی که جذب مخاطب نکرده است سود مالی ندارد !

۱۳۹۹/۰۲/۰۲ - ۰۴:۰۸:۰۰
کد خبر: ۹۹۰۴۲۴
نویسنده فیلم های های «انزوا»، «به وقت خماری»، «گینس» و... در خصوص طولانی تر شدن و یا کوتاه تر شدن سریال های شبکه نمایش خانگی به نکات جالبی اشاره کرد که از نظر می گذرانید.

احمد رفیع‌زاده، فیلمنامه نویس، در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا در پاسخ به این سوال که آیا طولانی‌تر شدن سریال‌های شبکه نمایش خانگی توسط نویسنده و روی کاغذ اتفاق می افتد و یا تیم تهیه و تولید سریال شبکه نمایش خانگی را کش‌دارتر می کنند گفت: زمانی که سریالی طولانی‌تر می‌شود که کشش داشته باشد.

زمانی که داستان سریال‌های تلویزیونی را هم نگارش می‌کنیم باعث می‌شود چند قسمت اضافه شود یا حتی کمتر شود به طور مثال سریالی را در دست نگارش داشته ایم که قرار بود در 30 قسمت به پایان برسد اما با 29 قسمت تمام شد. برای من شرایط بدین صورت بوده که کشش قصه را در نظر گرفتیم که سریال کوتاه یا بلند شده است.

او در ادامه افزود: در شبکه نمایش خانگی چون مخاطب باید برای تماشای سریالی هزینه  بپردازد ممکن است برخی اینگونه فکر کنند که تیم تهیه و تولید برای کسب سرمایه بیشتر سریال را کش‌دارتر می‌کند اما به عقیده من اینگونه نیست اگر سریالی جذب مخاطب کند و کشش داستانی آن بالا باشد تیم ساخت آن ترغیب به افزایش قسمت‌های سریال و یا حتی چند فصلی کردن سریال می‌شوند و فکر نمی‌کنم به علت بحث مادی باشد چراکه اگر سریالی نتواند نظر مخاطب را جلب کند افزایش قسمت‌های آن سریال اصلا ایده‌ای خوبی نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز