با انتقاد از ستاره‌های این روزهای تلویزیون؛

تهیه کننده سینما: فیلمنامه خوب سریال را پربیننده می‌کند!/ ساخت سریال در شهرستان‌‌ها کار سخت و پر هزینه‌ای است!

۱۳۹۹/۰۲/۲۶ - ۰۷:۵۹:۰۰
کد خبر: ۹۹۰۴۸۲
تهیه کننده سینما: فیلمنامه خوب سریال را پربیننده می‌کند!/ ساخت سریال در شهرستان‌‌ها کار سخت و پر هزینه‌ای است!
سعید سیدزاده از تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون معتقد است باید تکلیف خودمان را با ساخت سریال‌های تلویزیونی روشن کنیم و بدانیم به چه منظور برای مخاطبان تلویزیونی برنامه می‌سازیم.

سعید سیدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: «سوالی که از ابتدا مطرح می‌شود این است که ما سریال را به عنوان یک نیاز تولید می‌کنیم یا به عنوان یک باید؟ آیا جامعه ما نیاز به سریال دارد یا یک حکم است که باید برنامه بسازیم؟»

او در ادامه گفت: «فکر می‌کنم جامعه زمانی نیاز به فیلم، سریال، مستند و... پیدا می‌کند که ابتدا مسئولان فرهنگی ضرورت تولید محصول‌های فرهنگی را دریابند و به این موضوع اعتقاد داشته باشند. اگر قرار باشد تولیدهای تلویزیونی تنها با هدف سرگرمی ساخته شوند، فکر می‌:نم این هزینه انجام نشود بهتر است. مردم نیازی به سرگرمی ندارند و زمانی این نیاز را حس می‌کنند که در کنار آن آورده‌ای فرهنگی هم داشته باشد و احساس خالی شدن جیب‌شان را ندارند.»

سیدزاده با انتقاد از بعضی سریال‌ها و سکانس‌هایی که جنجال‌هایی هم برپا کرده‌اند گفت: «گاهی می‌بینیم که الفاظ رکیک در سریال‌ها به‌کار می‌رود و ناهنجاری‌های اجتماعی جامعه را ملتهب می‌کند. این در حالی است که مردم به آثار خوبی نیاز دارند که پس از تماشای آن احساس خوبی داشته باشند و نه حس تلف کردن وقت...»

این تهیه‌کننده درمورد ساخت سریال در لوکیشن‌های خارج از تهران هم گفت: «اگر می‌پرسید ساخت سریال خارج از تهران می‌تواند بهتر باشد و با استقبال مخاطبان مواجه شود، جوابم صد در صد مثبت است. چرا که استفاده از فضای متفاوت و استفاده از فرهنگ‌های مختلفی که در ایران وجود دارد موجب استقبال بیننده خواهد شد.»

سیدزاده درمورد پائین آمدن هزینه ساخت سریال با عوامل بومی در لوکیشن‌های خارج از تهران گفت: «این موضوع چندان منطقی نیست و من به عنوان یک تهیه‌کننده باید بگویم ساخت سریال در شهرستان‌‌ها کار سخت و پر هزینه‌ای است و مشکل‌های خاص خودش را دارد اما اگر مراکز استان‌ها در ساخت سریال مشارکت کنند و بخشی از هزینه‌‌ها را در کنار سازندگان سریال تامین کنند. مطمینم اگر سراغ فرهنگ‌های گوشه و کنار کشورمان برویم و سریال‌سازی در نقاط مختلف ایران بدل به بدعت شود، می‌توان به تولید آثاری رسید که خارج از ایران هم بیننده خواهد داشت.»

او در آخر هم به موضوع چهره‌های شاخصی سینما و تلویزیون اشاره کرد و با انتقاد از این موضوع گفت: «عنوان چهره یا ستاره بدعتی احمقانه است و بابت به کار بردن این کلمه عذرخواهی می‌کنم. ما نه چهره‌ای داریم که آن‌چنان مورد قبول مردم باشد و نه اصولا آدمی در قد و قواره یک ستاره داریم. همچنان معتقدم که فیلمنامه خوب و کارگردانی موجب موفقیت یک سریال است و بازیگر نمی‌تواند موجب پربیننده شدن یک مجموعه بشود.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز