محمدحسین فرح‌بخش:

احتمالاً سینماها تا عید فطر باز می‌شوند/ اکران آنلاین به نفع سینماست

۱۳۹۹/۰۲/۰۲ - ۰۵:۰۱:۰۰
کد خبر: ۹۹۰۵۰۰
احتمالاً سینماها تا عید فطر باز می‌شوند/ اکران آنلاین به نفع سینماست
محمدحسین فرح‌بخش با ابراز امیدواری از ریشه‌کن شدن ویروس کرونا در کشور پیش‌بینی کرد که احتمالاً تا عید فطر سینماها باز می‌شوند.

محمدحسین فرح‌بخش، تهیه‌کننده سینما، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا شرایط عجیبی در کشور ما ایجاد کرده که برای اولین بار است آن را تجربه می‌کنیم و نمی‌توان اظهار نظر چندانی درباره آن داشت اما این شرایط ویژه فکر نمایش آنلاین فیلم‌‌ها را به سینماگران ما داد که می‌تواند اتفاقی جدید و مثبت در سینمای ایران به حساب آید.

فرح‌بخش خاطرنشان کرد: زمانی که تلویزیون اختراع شد همه تصور کردند که سینما به پایان دوران خود رسیده و تعطیل می‌شود اما این اتفاق رخ نداد، سپس نوارهای وی‌اچ‌اس آمد و این تصور قدرت گرفت، بعد دی‌وی‌دی و حالا هم ‌VOD این تصور را هر بار بیشتر از قبل در اذهان تداعی می‌کنند که ممکن است سینماها تعطیل شوند اما من فکر می‌کنم اکران فیلم و حضور در سالن‌های نمایش هیچگاه نمی‌تواند از بین برود و بسیاری از فیلم‌ها را باید در سالن‌های سینما دید.

او افزود: اکران آنلاین می‌تواند به کمک سینما بیاید و فیلم‌های جامانده از اکران یا آثاری که قابلیت اکران ندارند می‌توانند در این فضا نمایش داده شوند. اگر ساز و کار درستی برای نمایش آنلاین فراهم شود قطعاً اتفاق مثبتی است و بار سینما در اکران بسیار سبک می‌شود. اکران آنلاین را به طور کل در برابر اکران در سینماها نمی‌دانم.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «زندگی خصوصی» در ادامه اظهار داشت: من فکر می‌کنم با بازگشایی سینماها مردم از فیلم‌های اکران شده استقبال کنند، مردم روزهای سختی در شرایط قرنطینه خانگی گذرانده‌اند و قطعاً از برنامه‌های تفریحی استقبال می‌کنند. قطعاً تا یک ماه این ترس در مردم وجود دارد که در تجمعات قرار بگیرند و دیدیم که با وجود صدور مجوز فعالیت برخی حرفه‌ها هنوز بسیاری برای بازگشت به کار تعلل دارند و این ناشی از ترس است اما به مرور خیلی زود همه چیز به شرایط عادی باز می‌گردد و فکر می‌کنم با بازگشایی سینماها مردم از فیلم‌های اکران شده استقبال می‌کنند.

این تهیه‌کننده در پایان گفت: آمار مبتلایان به بیماری کرونا هر روز رو به کاهش است و من فکر می‌کنم با ادامه این روند به زودی شاهد بازگشایی سینماها باشیم. امیدوارم این بیماری در کشور ما هر چه زودتر ریشه‌کن شود و فکر می‌کنم امسال اکران عید فطر را داشته باشیم و سینماها به شرایط عادی بازگردند. مردم روزهای بسیاری سختی را پشت سر گذاشتند و امیدوارم سینماها نیز پس از بازگشایی با رعایت نکات بهداشتی بتوانند سهمی در روحیه دادن به جامعه و مردم داشته باشند.

نظر شما