سعید توکل:

«پرنیان صدا» با مرور گذشته جایگاه رادیو را گوشزد می‌کند

۱۳۹۹/۰۲/۰۶ - ۰۴:۰۲:۰۰
کد خبر: ۹۹۲۱۲۳
«پرنیان صدا» با مرور گذشته جایگاه رادیو را گوشزد می‌کند
سعید توکل که با برنامه «پرنیان صدا» پس از چند سال در 80 سالگی رادیو به این رسانه برمی‌گردد درباره برنامه جدیدش توضیحاتی ارائه داد.

سعید توکل، تهیه‌کننده با سابقه رادیو، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: رادیو در سال 1319 تأسیس شد و امسال هشتادمین سال تأسیس این رسانه در ایران است که همین مسأله انگیزه‌ای شد تا نگاهی تاریخی به این رسانه که بخشی از رسانه ملی محسوب می‌شود، داشته باشیم.

توکل خاطرنشان کرد: برنامه «پرنیان صدا» که به تهیه‌کنندگی من ساخته می‌شود و روی آنتن رادیو پیام می‌رود به پیشنهاد من تولید می‌شود. من با توجه به 80 ساله شدن رادیو در ایران پیشنهاد دادم که این برنامه تاریخی را داشته باشیم و به نوعی این برنامه یک تاریخ شفاهی از رادیو را به مخاطبان ارائه می‌دهد. ما از بدو ورود رادیو به کشور تا امروز را در «پرنیان صدا» دنبال می‌کنیم.

او افزود: در رادیوی کشور ما از بدو تولد تا امروز افراد بزرگ و مهمی در عرصه هنر فعالیت داشته‌اند که مروری بر تاریخ رادیو، اتفاقاتی که در این رسانه رخ داده و به نوعی معرفی اشخاص و مروری بر حضورشان در این عرصه می‌تواند جذاب و شنیدنی باشد.

این تهیه‌کننده در ادامه گفت: برنامه «پرنیان صدا» بر خلاف برنامه‌های «جمعه ایرانی» و «صبح جمعه با شما» که جزو پرشنونده‌ترین برنامه‌های رادیو بودند یک برنامه تک نفره است که در روزهای جمعه از ساعت 22 تا 2 بامداد پخش می‌شود. این برنامه با دیگر برنامه‌های رادیو پیام تفاوت دارد و به دلیل استقبال مدیر رادیو پیام که یکی از افراد با تجربه و در واقع از قدیمی‌های این عرصه هستند در این رادیو پخش می‌شود.

توکل تأکید کرد: «پرنیان صدا» برای علاقه‌مندان به عرصه هنر می‌تواند یک برنامه نوستالژیک باشد و برای کسانی که با گذشته رادیو آشنایی چندانی ندارند می‌تواند برنامه‌ای مفید باشد که آنها را به شناخت می‌رساند. ما تا جایی که بشود سعی کردیم محدودیت‌ها، مقررات و قوانین را مدنظر داشته باشیم. با توجه به اینکه موضوع برنامه مروری بر گذشته است سعی ما بر این بوده که به سراغ برنامه‌ها و مسائلی برویم که قابل پخش باشند و به دنبال غیر قابل پخش‌ها نیستیم.

او در پایان گفت: سعی ما در این برنامه بر این است که با ساخت برنامه‌ای جذاب جایگاه رادیو در بین مردم را با کمک پیشکسوتان این عرصه بار دیگر در حد وسعی که «پرنیان صدا» دارد گوشزد کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز