وزیر آموزش و پرورش:

مدرسه تلویزیونی ایران ابتکار جهادی و موفق رسانه ملی

۱۳۹۹/۰۲/۰۹ - ۱۴:۳۱:۳۷
کد خبر: ۹۹۴۶۹۱
مدرسه تلویزیونی ایران ابتکار جهادی و موفق رسانه ملی
نشست مشترک وزیر آموزش و پرورش و معاونان ابتدایی و متوسطه این وزارتخانه و مدیرشبکه آموزش، قائم مقام ، مدیرگروه آموزش های رسمی و تهیه کنندگان برنامه های مدرسه تلویزیونی ایران و پرسشگر عصر دیروز در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، حاجی میرزایی وزیرآموزش و پرورش در این دیدار ضمن قدردانی از رسانه ملی و رییس سازمان صدا و سیما بواسطه تعامل حداکثری با آموزش و پرورش در برگزاری کلاس های آموزشی تلویزیونی، از شبکه آموزش سیما به عنوان شبکه ای پیشرو در آموزش های رسانه ای یاد کرد و از فعالیت های این شبکه و معاونت سیما در برگزاری به لحظه ، دقیق و دلسوزانه کلاس های تلویزیونی تشکر کرد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر تعامل و همراهی حداکثری رییس رسانه ملی در نشست های متعدد هیات دولت در زمینه تعطیل نشدن آموزش رسمی در بحران کرونا افزود: آموزش و پرورش از باب قدردانی، این همراهی همه جانبه را نه تنها در هیات دولت بلکه به طرق مختلف و در همه مجامع مختلف کارشناسی کشور، ذکر کرده است.

حاجی میرزایی با اشاره به برگزاری موفق و کارآمد مدرسه تلویزیونی ایران تصریح کرد:این حرکت به واقع جهادی، محصول همکاری دلسوزانه و متعهدانه و کارشناسی معاونت سیما و بطور خاص شبکه آموزش  با این وزارتخانه است.

وزیر آموزش و پرورش با تجلیل از معلمان و دبیران جهادگر، گفت: این نوع و حجم برنامه های  آموزش رسانه ای در تاریخ آموزش و پرورش و رسانه ملی بی سابقه بوده است و ابتکار موفق رسانه ای کشور محسوب می شود که برای نخستین بار با تلاش معلمان دلسوز و توانمند و همکاران رسانه ملی، عدالت آموزشی و فرصت برابر آموزشی برای همه فرزندان این کشور را به ارمغان آورد و نه تنها سطح آموزش رسمی را در حد خوبی حفظ کرد بلکه از آن بالاتر روح امید و نشاط را در میان خانواده های ایرانی افزایش داد که حاکمیت آموزشی کشور در همیشه اوقات در کنار دانش اموزان و خانواده های ایشان است.

وی از پیشنهاد مدیر شبکه آموزش سیما برای برگزاری المپیاد مهارت های دانش آموزی برای تابستان امسال بشدت استقبال و تصریح کرد:معاونت های متوسطه و ابتدایی این وزارتخانه مامور برگزاری نشست های تخصصی برای انجام این مهم با همکاری شبکه آموزش هستند.

همچنین دکتر احمدی مدیر شبکه آموزش سیما در این دیدار با اشاره به روند تشکیل مدرسه تلویزیونی ایران از دهم اسفند 98 با حرکت جهادی شبکه های آموزش، چهار و قران گفت: پوشش 98 درصدی جمعیتی شبکه آموزش درسطح کشور فرصتی بی مانند را برای دانش آموزان نقاط محروم و مناطق مرزی فراهم آورد تا همپای دانش آموزان تهران و شهرهای بزرگ از نعمت کلاس های همسان رسانه ای برخوردار شوند.

 

مدیر شبکه آموزش سیما مطرح کرد:

برگزاری المپیاد ملی مهارت دانش آموزی،گام دوم مدرسه تلویزیونی ایران

 

مدیر شبکه آموزش با تاکید بر اینکه برای  برگزاری کلاس های تلویزیونی یک برنامه ریزی دائمی انجام شده است، افزود: تا کنون نزدیک به دوهزار کلاس آموزشی از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده و برنامه ریزی برای تشکیل نزدیک به نه هزار کلاس تلویزیونی تا پایان سال و متناسب با برنامه های آموزش و پرورش شده است.

دکتر احمدی افزادی با تاکید بر استقبال گسترده دانش آموزان از برنامه های آموزشی سیما بر اساس نظرسنجی های رسمی انجام شده بیان کرد:میزان 27 میلیون دانلود انجام شده  فقط از  پایگاههای رسمی و شناخته شده شبکه آموزش در این مدت نشانه اعتماد کامل مخاطبان به این برنامه ها و جنبه بزرگ تعاملی رسانه ملی در برگزاری مدرسه تلویزیونی ایران است.

مدیر شبکه آموزش ادامه داد: استقبال عظیم دانش آموزان از این حرکت آموزش رسانه ای که با همراهی و همدلی کامل وزارت آموزش و پرورش و صدا و سیما انجام شده می طلبد تا هرچه سریعتر به گام های تکمیلی و بعدی این برنامه و ارتقای شکلی و محتوایی آن بر اساس نیازهای جدید فکر کنیم.

وی در ادامه برای ارتقای این برنامه ملی در تابستان و باتوجه به اوقات فراغت دانش آموزان، پیشنهاد داد برگزاری المپیاد ملی دانش آموزان در دستور کار قرار گیرد تا با استفاده از جذابیت ها و شوق انگیزی های بسیار زیاد این المپیاد در سال جهش تولید ملی، بتوان موج مهارتی را به جریان پیوسته آموزش گره زد.

مدیر شبکه آموزش برگزاری فوری، کارآمد و همکاری دقیق آموزشی رسانه ملی در برپایی این کلاس ها از همان آغاز بحران کرونا را مثال زدنی توصیف و تاکید کرد: در میان همه کشورهای دنیا که درگیر این بحران شده اند این حرکت، نوآورانه و چشمگیر بوده و جمهوری اسلامی ایران در استفاده از این امکان پیوسته و فراگیر، در میان همه کشورهای درگیر، پیشرو و الگو بوده است.

در ابتدای این دیدار خانم دکتر حکیم زاده معاون مقطع ابتدایی و دکتر کمره ای معاون مقطع متوسطه با ارائه گزارش هایی از روند برگزاری مدرسه تلویزیونی ایران از تلاش های کارشناسان، معلمان و دبیران و نیز شبکه آموزش و رسانه ملی در این زمینه قدردانی کردند.

در پایان آقای حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با اهدای لوح تجلیل از فعالیت های گسترده و موفق رسانه ملی در آغاز عصر جدید آموزشی مبتنی بر رسانه تشکر و قدردانی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز