آیا بازگشایی سینماها درست است؟

فکر می‌کنم این تصمیم برای سینمادوستان خوشایند باشد

۱۳۹۹/۰۲/۲۲ - ۰۶:۵۹:۰۰
کد خبر: ۹۹۴۷۲۶
فکر می‌کنم این تصمیم برای سینمادوستان خوشایند باشد
بازگشایی سالن‌های سینمایی در دورانی که کرونا بر تمام تصمیمات و رفتارهای جمعی و شخصی آدم‌ها و جامعه سایه افکنده است، اعلام شده است که سینماها با رعایت قوانین چندین گانه بهداشتی، از عید فطر کار خود را از سر خواهند گرفت. تصمیمی که مخالفان و موافقانی دارند

جواد نوروزبیگی، یکی از تهیه‌کنندگان سینما و از موافقان طرح بازگشایی سالن‌های سینمایی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، رضایت خود از این تصمیم وزارت ارشاد را اعلام کرد و گفت: «با بازگشایی مجدد سینماها موافقم؛ چرا که نه! اگر شرایطی که اعلام شده مهیا شود و از نظر دستورالعمل بهداشتی تمام موارد رعایت شود،این تصمیم می‌تواند خیلی خوب باشد که ما دوباره شاهد باز شدن سینماها باشیم.»

او تعطیلی سینماها را به ضرر سینما دانست و گفت: «اگر این شرایط ادامه پیدا کند و قرار باشد سینماها تعطیل بمانند مردم از سینما دور می‌شوند و دیگر توجه‌ای به این حوزه نخواهند داشت. فکر می‌کنم این تصمیم برای سینمادوستان هم خوشایند باشد و با استقبال آنان رو به رو خواهد شد.»

نوروزبیگی در ادامه گفت: «اعلام شده در صورت فراهم بودن بستر بازگشایی سینماها، از عید فطر شاهد حضور مجدد فیلم‌های سینمایی روی پرده نقره‌ای خواهیم بود. امیدوارم این بلا به کلی دور بشود و تمام کسب و کارها به حالت قبل خود بازگردند.»

این تهیه‌کننده معتقد است اکران آنلاین و اکران به شیوه معمول در سالن‌های سینما مکمل یکدیگرند و در همین راستا افزود: «اکران فیلم‌های سینمایی در شبکه نمایش خانگی و به صورت آنلاین و اکران در سینماها مکمل یکدیگر هستند و منافاتی باهم ندارند. اصولا بعضی دوست دارند فیلم را در خانه ببیند و عده‌ای علاقه‌مند به تماشای فیلم در سالن سینما، روی پرده عریض و با کیفیت صدای بالا هستند.»

او در آخر گفت: «در مجموع باید ببنیم در نهایت تصمیم ارشاد برای بازگشایی سینماها چه خواهد بود و چه اتفاقی رخ خواهد داد.»

نظر شما
پرونده ویژه