کاوه سجادی‌حسینی:

سینما ماشین برای اکران فیلم‌هایی که فهم‌شان نیاز به تمرکز دارد، مناسب نیست

۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - ۰۵:۰۱:۰۰
کد خبر: ۹۹۶۵۲۹
سینما ماشین برای اکران فیلم‌هایی که فهم‌شان نیاز به تمرکز دارد، مناسب نیست
کاوه سجادی حسینی با اشاره به اینکه در همه جای دنیا فیلم‌های اکشن یا آثاری که فضایی سرخوشانه دارند در سینما ماشین نمایش داده می‌شوند تأکید کرد که این سینما برای فیلم‌هایی که فهم‌شان نیاز به تمرکز دارد، مناسب نیست.

کاوه سجادی‌حسینی کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: به نوعی می‌توان گفت که ما پیش‌تر اکران آنلاین داشتیم اما این اکران آنلاین به گونه‌ای نبود که فیلم برای اولین بار در فضای اینترنت نمایش داده شود. در واقع فیلم‌های سینمایی که پیش‌تر در سینما اکران شده بودند پس از اتمام دوران اکرانشان به صورت آنلاین نمایش داده می‌شدند.

سجادی‌حسینی خاطرنشان کرد: اکران آنلاین به طوری که فیلم از همان ابتدا در اینترنت نمایش داده شود و در دسترس عموم قرار گیرد به تازگی با فیلم سینمایی «خروج» تجربه شد. به نظر من اگر تبلیغات خوبی صورت گیرد و فیلم به خوبی معرفی شود می‌تواند انتخابی برای برخی فیلمسازان باشد اما به طور کل فیلم دیدن در خانه با فیلم دیدن در سینما تفاوت بسیاری دارد و در واقع فیلم دیدن در خانه نمی‌تواند آداب درست فیلم دیدن را به همراه داشته باشد.

او افزود: وقتی مخاطب در سالن تاریک سینما قرار می‌گیرد، از دنیای اطراف جدا شده و ارتباطی مستقیم با فیلم دارد در این شرایط است که فیلم دیدن را به معنای واقعی می‌توان تجربه کرد اما فیلم دیدن در خانه اجازه نمی‌دهد ذات سینما آشکار شود. هیجانی که در سینما به مخاطب منتقل می‌شود را در خانه نمی‌توان تجربه کرد و به همین دلیل فکر می‌کنم همچنان سینما رفتن باید حفظ شود و با وجود اینکه نمی‌توان اکران‌های آنلاین در سراسر دنیا را نادیده گرفت به نظر من این دو در کنار هم می‌توانند به حیات سینما کمک کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «بوفالو» در ادامه گفت: اکران آنلاین برای فیلم‌هایی که شانس اکران ندارند بسیار خوب است. ما یک پلتفرم برای نمایش فیلم‌های کوتاه داریم که به نوعی از نمایش این آثار حمایت می‌کند و باعث می‌شود فیلم‌های کوتاه با مخاطبان خاص خود ارتباط برقرار کنند. از اکران آنلاین نیز می‌توان حمایت کرد و فیلم‌هایی که شانس دیده شدن ندارند در فضای اینترنت در دسترس عموم قرار بگیرند و برای سازندگانشان نیز درآمدی داشته باشند.

سجادی‌حسینی با اشاره به تجربه سینما ماشین در ایران، اظهار داشت: ما پیش از انقلاب سینما ماشین را در کشورمان تجربه کردیم. این نوع اکران سختی‌ها و مشکلات خاص خود را دارد، به طور کل ارتباط گرفتن با فیلم در فضایی که سینما ماشین دارد کار سختی است، به همین دلیل فیلم‌های تجاری که نیازی به تمرکز ندارند می‌توانند برای اکران در سینما ماشین مناسب‌تر باشند. در همه جای دنیا معمولاً فیلم‌های اکشن یا آثاری که به نوعی فضای سرخوشانه دارند در سینما ماشین اکران می‌شوند.

این کارگردان در پایان گفت: به نظر من این دو طرح می‌توانند در دوران پساکرونا هم اجرایی شوند. به نظر من حفظ آنها بهتر از نبودنشان است و ممکن است مخاطبان بیشتری را متوجه سینمای ایران کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز