به بهانه روز بازیگر؛

جذاب ترین بازیگر ایران کیست؟

۱۳۹۹/۰۲/۱۴ - ۰۸:۴۵:۴۱
کد خبر: ۹۹۶۶۷۰
جذاب ترین بازیگر ایران کیست؟
یادداشت_مجتبى احمدى ؛ دبیر سرویس فرهنگ و هنر خبرگزارى برنا: به نظر شما بهترین بازیگر چه ویژگی هایی دارد؟

روز بازیگر است، شغل شریفی که مى گویند بعد از کار معدن سخت ترین حرفه ی دنیا است!

اینکه این شغل سخت ، این همه وسوسه کننده است و هر کسى در هر جایگاهى علاقه مند است در این هیبت حداقل براى یک بار هم که شده دیده شود،  نشان از این دارد که هنر بازیگرى از بیرون جذاب و خاص به نظر مى رسد و از درون شاید برای همه ی خانواده ی بازیگری نه!

شغلى که براى به نتیجه رسیدن، حداقل  در این روزها به جز استعداد و توانمندى به روابط و فاکتور هاى دیگرى هم نیاز دارد و عملا تمام این خانواده در دنیایى که با عشق و علاقه وارد آن شدند حال مساعدى ندارند!

بازیگرى اگر چه شغلى کاملا تخصصى و خاص است اما بارها شاهد این بودیم که افرادى بى ربط به این دنیا از راه رسیده اند و مطرح شده اند و به لطف  وجنات  زیبا ، حتى بى دلیل ماندگار هم هستند و از سویى دیگر میبینیم سالیانه هزاران فارغ التحصیل این رشته از دانشگاه ها براى امرار معاش درگیر مشاغلى دیگر مى شوند!

قبول که تحصیلات آکادمیک در این حوزه حرف اول را نمی زند و استعداد و توانایى و خلاقیت 

بیش از تحصیلات کارگشاست اما بی شک بازیگر مستعد و مطلع از تکنیک و حس در کارش موفق تر است!

اى کاش همه بر اساس توان و خلاقیت آمده باشند و نه بر اساس روابط، که این بزرگترین ظلم به دنیاى فرهنگ و هنر است که صدمات آن جبران ناپذیر خواهد بود.

با تمام این اوصاف باید گفت علاقه‌مندان دنیای بازیگری می‌توانند بهترین مسیر را در رسیدن به هدفشان انتخاب کنند و به کمک استعداد و توانایی و تفاوت‌شان با دیگران در این مسیر قدمی بلند بردارند. 

تجربه نشان داده است افرادی که به کمک دوستان و آشنایان، تهیه‌کنندگان، کارگردانان، سببی و نسبی وارد دنیای هنر شده‌اند تنها در صورتی می‌مانند که روی پای خودشان بایستند و حمایت‌ها تنها ما را تا سر  خط می‌رساند چرا که از اینجا به بعد این استعداد ماست که می‌تواند جای ما را در دنیای هنر به خصوص عرصه بازیگری مستحکم کند. 

تماشاگر تئاتر، سینما و تلوزیون براساس آن چه از تو می‌بیند تو را دوست خواهد داشت و بی تردید کسانی که امروز در دنیای هنر  صاحب اسم و رسمی با پسوند هنرمند هستند ،به واسطه زحمت و تلاش و پشتکاری که در این مسیر داشته اند بوده است نه روابط و دوستانی که معرف شان بوده اند!

در روز بازیگر خیلی‌ها در ذهن‌شان به دنبال انتخاب بهترین‌ها هستند به اندازه تمام سلیقه‌های موجود در دنیا ، بی تردید ستاره‌ها برای افراد مختلف تعاریف متفاوت دارند برخی به بازیگران طناز علاقه مند هستند ، برخی چهره و فیزیک را در انتخاب بهترین دخیل می‌دانند ، برخی بازیگر را بر اساس هوش و ذکاوت و تکنیکش در کار می‌پسندند و برخی بازیگر را بر اساس نقش‌های ماندگاری که در کارنامه‌اش دارد دوست دارند.

حتما در دنیای بازیگری بهترین‌ها بر اساس کارنامه قوی و غنی‌شان ماندگار شده‌اند و هیچ بازیگری بر اساس روابط و تعدد دیده شدن و ... بهترین نبوده‌ است.

به مناسبت روز بازیگر به تمام بازیگران زحمتکش کشورمان تبریک می‌گوییم و می‌دانیم در پشت جلد این حرفه وسوسه برانگیز  و جذاب شغلی پر مسئولیت ، سخت و طاقت  فرسا  است که تنها بخشی از آن را می توان دید!

از نظر شما بهترین بازیگر سینمای ایران کیست؟

او امروز یک پیشکسوت است؟

یک ستاره سینمایی است؟

مبنای شما برای انتخاب بهترین کیست؟

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز