پس از دریافت جایزه بزرگ «ساندنس»؛

آغاز اکران «یلدا» در آمریکا و اروپا از شهریور

۱۳۹۹/۰۲/۱۵ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۹۶۸۱۴
آغاز اکران «یلدا» در آمریکا و اروپا از شهریور
اکران فیلم سینمایی «یلدا» ساخته مسعود بخشی در آمریکا و اروپا از ماه سپتامبر (شهریور 99) توسط کمپانی مستقل فیلم موومنت آغاز خواهد شد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ از میان چند کمپانی پخش آمریکایی که پس از اهدای جایزه بزرگ داوران ساندنس به «یلدا» سومین ساخته بلند مسعود بخشی، خواهان خریداری این فیلم بودند، سرانجام کمپانی نیویورکی فیلم موومنت حقوق فیلم را از پخش کننده جهانی آن پیرامید اینترنشنال خریداری کرد.

فیلم موومنت که از کمپانی‌های موفق عرضه فیلم‌های هنری در آمریکا و پخش‌کننده آثاری از اریک رومر، بیل آگوست، اتوره اسکولا، آرتور ریپشتین، هیروکازو کوردا و تاکاشی کیتانوست، «یلدا» را از شهریور ماه در سینماهای مستقل آمریکا و نیز به شکل آنلاین برای گروهی از سینماداران مستقل آمریکایی و تماشاگرانشان و سپس به شکل دی وی دی پخش می‌‌کند.

اکران سینمایی «یلدا» که قرار بود از ١٧ اردیبهشت در فرانسه آغاز شود، از شهریور به ترتیب در آلمان، سپس فرانسه، سوئیس، بلژیک، لوکزامبورگ و اسپانیا و به‌تدریج در سایر کشورهای اروپایی انجام می‌شود.

«یلدا» پس از کسب جایزه بزرگ داوران جشنواره ساندنس آمریکا در ماه ژانویه و استقبال گرم تماشاگران، منتقدین و خریداران در هفتادمین جشنواره برلین، تاکنون به جشنواره‌های رده «الف» ژنو، صوفیه، لوکزامبورگ، سیدنی، ملبورن، بلگراد، کارلو وی واری، هلسینکی و پینگایو راه یافته که بدلیل شیوع بیماری کووید ١٩ برخی از آنها معوق یا تعطیل شده‌اند.

«یلدا» که تولید مشترک ایران با فرانسه، آلمان، سوئیس، لوکزامبورگ و لبنان است، با حمایت بنیاد سینمایی فارابی توسط  علی مصفا با مشارکت موسسه هنری مستقل بن گاه (مسعود و محمود بخشی) تهیه شده و در ایران، با بازگشایی سینماها اکران خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز