اولین واکنش بنیامین بهادری به شکایت دو هنرمند: قصدم ادای دِین بود

۱۳۹۹/۰۲/۱۴ - ۲۳:۰۱:۰۱
کد خبر: ۹۹۷۱۱۱
اولین واکنش بنیامین بهادری به شکایت دو هنرمند: قصدم ادای دِین بود
بنیامین بهادری در اولین واکنش به انتقاد اسفندیار منفردزاده و شهیار قنبری از اجرای ترانه «کودکانه» تأکید کرد که قصد داشته ادای دینی به این دو هنرمند و فرهاد داشته باشد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، شب گذشته  بنیامین بهادری در صفحه اینستاگرامش به صورت زنده با مخاطبانش به گفت‌وگو نشست و برای اولین بار به انتقادات تند اسفندیار منفردزاده و شهیار قنبری از اجرای ترانه «کودکانه» در برنامه «دورهمی» واکنش نشان داد و گفت: تمام عمر کاری و هنری من به نوعی مدیون آثار این دو بزرگوار یعنی شهیار قنبری و اسفندیار منفردزاده است و این حواشی در اوج ادای دینم به این دو و فرهاد و این مثلث طلایی و تاثیرگذار پیش آمد.

به نظرم آمد این ادای دین خیلی قشنگی است و جالب اینکه استاد فرهاد مهراد همین کار را خیلی شدید انجام می‌داد. با شعر نیما یوشیج و شفیعی کدکنی و اخوان ثالث و حتی آثار لئونارد کوهن اینها در ویکی پدیا هم هست اما حتی یک کامنت هم از طرفداران فرهاد نیست که یکی اشاره کند همچین چیزی بوده.

من همان روز اول برای استاد شهیار قنبری و اسفندیار منفردزاده دایرکت گذاشتم و متواضعانه برایشان توضیح کلی دادم و پروسه های قانونی را شرح دادم و گفتم از همان ابتدا برای پیدا کردن شما هم این کارها را انجام دادیم و استاد قنبری پیام داد و تاکید کرد این موضوع باید مسیر قانونی را هم طی کند.

برای اجرای این اثر رضایت خانواده فرهاد و مجوز وزارت ارشاد را داشتم. حقوق این اثر متعلق به شرکت ترانه شرقی اما چرا مدیر این شرکت یک کلمه حرف نمی‌زند که مسئولیت انتشار این ترانه با من بوده. این ترانه منتشر شده، مدارک حقوقی دارد، در این ترانه ذکر شده اثر اصلی مال کیه، آن وقت مدیر موسیقی ارشاد می گوید این قطعه مجوز ندارد!

فرهاد و شهیار قنبری و اسفندیار منفردزاده تاج سر من خواهند بود و ازشون قول گرفتم در روزهای آینده در کنار هم صحبت کنیم. این اتفاق باعث شد ما با هم دوست شدیم.حضور در «دورهمی» چسبید و این اتفاقات باعث شد من بتوانم با نسلی که فکر می کردم همیشه غیر قابل دسترس اند ارتباط پیدا کنم و به نظرم می ارزید.

صحبت‌هایم در «دورهمی» بیست دقیقه سانسور شد. من ۵ دقیقه درباره هنرمندان خارج ایران حرف زدم. کلشو ترکوندند. من وقتی به اقای قنبری اینها را گفتم تعجب کرد.

مهران مدیری آدم بزرگیه و روح قشنگی دارد و هنر مدیری اینه که در تلویزیون می تواند هنرش را حفظ کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز