خشونت پنهان در نامواره «آقازاده»

۱۳۹۹/۰۲/۱۵ - ۱۶:۳۶:۳۴
کد خبر: ۹۹۷۴۹۲
خشونت پنهان در نامواره «آقازاده»
مهدی میرباقری طراح نامواره سریال «آقازاده» ضمن ارائه توضیحاتی درباره تداعی خشونت و خون در این طرح، از آشنایی سازندگان این سریال با ذائقه مخاطبان گفت.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا، مهدی میرباقری طراح، گرافیست و نقاش مدرنیست که هفته گذشته از رونمایی نامواره سریال «آقازاده» با طراحی او استقبال بالایی شد شد، بیان کرد: با صحبت‌هایی که با بهرنگ توفیقی و حامد عنقا داشتم در جریان فضای کلی سریال قرار گرفتم. اتودهای مختلفی را زدم که درنهایت این طرح مورد تأیید عنقا قرار گرفت. با توجه به صحبت‌هایی که داشتیم به این نتیجه رسیدم که باید در انتخاب فونت، قلم و رنگ این «تایپوگرافی» دو عنصر خشونت و فاخر بودن منعکس شود؛ البته خشونتی که خیلی برجسته و پررنگ هم نباشد.

آقازاده لوگو3

وی با اشاره به وجود انحنا و به نوعی رقص حروف در این نامواره افزود: به همین خاطر با ترکیب دو خط نستعلیق و شکسته‌نستعلیق به این خروجی رسیدم که مورد اقبال دوستان و پسند خود من هم بود. بخش عمده این موضوع به احساس و برداشت شخصی من از مفهوم «آقازاده» باز می‌گردد که البته شاید با آن برداشت رایج متفاوت باشد، امّا فکر می‌کنم این حس در مخاطب هم شکل بگیرد و با سریال ارتباط برقرار کنند.

آقازاده لوگو4

طراح نامواره سریال «آقازاده» عنوان کرد: اگر دقت کنید بین دو واژه «آقا» و «زاده» هم علامت ویرگول مانندی وجود دارد که البته بخشی از اجزای فونت مورد استفاده است، اما پشت همین فاصله که در برگردان انگلیسی عنوان سریال هم وجود دارد معنایی نهفته است. از سوی دیگر، گوشه‌چشمی هم به این رقص فرم‌ها داشته‌ام تا با سوار کردن آنها روی هم علاوه بر زیبایی، نوعی چرخش چشم روی کل عبارت را هم شاهد باشیم.

میرباقری افزود: بافت زمینه نامواره و رنگ قرمز آن به نوعی همان خشونت و خون را تداعی می‌کند و در موشن‌هایی که در روزهای آتی و پیش از آغاز انتشار سریال تهیه می‌شود این خونین بودن لوگو پررنگ‌تر خواهد شد. فعلاً یک لوگوی دو بعدی را طراحی کرده‌ایم تا بر پایه آن، برای تبلیغات فضای مجازی و عنوان‌بندی سریال هم  طراحی داشته باشیم. قاعدتاً طرح پایه و نهایی ما همین نامواره است اما شاید تغیرات جزئی را هم شاهد باشیم.

آقازاده لوگو2

این نقاش که نمایشگاه های بسیاری برپا کرده، در پایان گفت: قطعاً تجربه همکاری با سریال «آقازاده» در کارنامه کاری من یک نقطه مثبت است و از این بابت بسیار خوشحالم. همکاری حامد عنقا و بهرنگ توفیقی همیشه تولید کارهای درجه یکی را به دنبال داشته است. آنها نشان داده‌اند که ذائقه مخاطب را می‌شناسند و کاربلد هستند. مطمئن هستم که «آقازاده» هم از این قاعده مستثنی نیست. من هم منتظر هستم تا ضبط و آماده‌سازی بخش‌های باقی‌مانده سریال تکمیل شود تا به‌عنوان یکی از اعضای گروه «آقازاده» از  دیدن آن لذت ببرم و به این همکاری افتخار کنم.

بازیگران این سریال عبارتند از امین تارخ، امیر آقایی، مهدی سلطانی، ثریا قاسمی، لعیا زنگنه، سینا مهراد، دیبا زاهدی، سامیه لک، مسعود فروتن، سعید داخ، روزبه معینی و امین حیایی با حضور کامبیز دیرباز، هنرمندی نیکی کریمی، نقش آفرینی متفاوتی از جمشید هاشم پور و محمدحسین لطیفی

 تدوین و ساخت موسیقی قسمت‌های ابتدایی سریال «آقازاده» درحال انجام است و به زودی شاهد پخش آن در شبکه نمایش خانگی و سامانه‌های وی او دی خواهیم بود.

آقازاده لوگو5

منبع: مهر

نظر شما