صادق یاری:

اکران آنلاین در مرحله آزمون و خطا است/ جو روانی جامعه نیز در بازگشایی سینماها اهمیت دارد

۱۳۹۹/۰۲/۲۸ - ۰۶:۵۹:۰۰
کد خبر: ۹۹۷۹۶۵
اکران آنلاین در مرحله آزمون و خطا است/ جو روانی جامعه نیز در بازگشایی سینماها اهمیت دارد
صادق یاری تأکید کرد که علاوه بر مسائل بهداشتی درباره شیوع ویروس کرونا باید برای بازگشایی سینماها جو روانی جامعه را نیز در نظر گرفت.

صادق یاری تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: برای بازگشایی سینماها تنها وزارت بهداشت می‌تواند تصمیم‌گیرنده باشد و پس از آن اگر وزارت بهداشت به بازگشایی سینماها مهر تأیید زد باید جو روانی جامعه را در نظر گرفت و بر اساس آن تصمیم‌گیری کرد.

یاری خاطرنشان کرد: قطعاً با بازگشایی سینمایی به طوری که 40 درصد از ظرفیت سالن‌ها استفاده شود، در بهترین شرایط نیز شاهد بازگشت سرمایه برای فیلم‌های اکران شده نخواهیم بود. تقریباً اطمینان دارم که مردم از رفتن به سینماها تا مدت‌ها پرهیز می‌کنند اما اگر 40 درصد هم در اکثر سانس‌ها پر شود نمی‌توان به بازگشت سرمایه امیدوار بود.

تهیه‌کننده سریال «ممنوعه» و فیلم سینمایی «پسرکشی» در ادامه افزود: در رابطه با اکران آنلاین نیز باید کمی زمان بگذرد ما هنوز در مرحله آزمون و خطا هستیم و نمی‌دانیم در ادامه چه اتفاقی رخ می‌دهد. در حال حاضر دو فیلم «خروج» و «طلا» به این شکل اکران شده‌اند و باید ببینیم آیا این دو فیلم به لحاظ مالی متضرر می‌شوند یا می‌توانند حداقل بازگشت سرمایه داشته باشند. جوانب کار باید سنجیده شود و البته مشکلاتی مثل قاچاق فیلم، تبلیغات و ... باید حل شوند تا بتوان به اکران آنلاین امیدوار بود.

این تهیه‌کننده در ادامه درباره طرح سینما ماشین، گفت: سینما ماشین گزینه‌ای است که در این شرایط از بی‌گزینه بودن به سراغ آن رفتیم و می‌توان گفت که اجرای آن بهتر از اجرا نشدنش است. هر طرحی باعث شود فیلم‌ها امکان نمایش و فروش بیشتری داشته باشند ارزشمند است و باید از آن حمایت کرد. این طرح در همه جای کشور می‌تواند فعال باشد. اگر سینما ماشین در سراسر کشور اجرا شود می‌توان به تأثیرگذاری‌اش امیدوار بود.

تهیه‌کننده سریال «کرگدن» اظهار داشت: باید برای زنده ماندن سینما در این وضعیت تلاش کرد. افراد بسیاری در این حرفه مشغول کار هستند و به دلیل تعطیلی پروژه‌ها و اکران فیلم‌ها همه خانه‌نشین شده‌اند و قطعاً این وضعیت خطری جدی برای سینمای ایران به همراه دارد و باید در این شرایط برای جلوگیری از آسیب‌های بیشتر به سینما و اهالی آن از طرح‌هایی مثل سینما ماشین و اکران آنلاین حمایت کنیم. سینما رفتن و فیلم دیدن همیشه یکی از تفریحات اصلی مردم بوده و می‌توان با طرح‌هایی چون اکران آنلاین و سینما ماشین این تفریح را در این شرایط زنده نگاه داشت تا شرایط عادی بازگردد و دوباره شاهد بازگشایی سینماها باشیم.

یاری در پایان گفت: طرح سینما ماشین در شرایط عادی نیز می‌تواند اجرا شود، به نظر من اینگونه فیلم دیدن هم می‌تواند یک تنوع و تفریح باشد که حال و هوای دیگری دارد و شاید هر علاقه‌مندی به سینما بخواهد حداقل یک بار این تجربه را کسب کند اما همانطور که در ابتدا تأکید کردم بهتر است به اجرای طرح سینما ماشین در سایر شهرها و شهرستان‌های کشور نیز توجه شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز