به مناسبت روز بازیگر؛

پیشکسوتان بازیگری روزهای کرونایی را چطور می‌گذرانند؟

۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۹۸۲۶۲
پیشکسوتان بازیگری روزهای کرونایی را چطور می‌گذرانند؟
در هفته‌ای که گذشت، به مناسبت روز بازیگر سراغ چند پیشکسوت این حوزه رفتیم و گپ‌وگفت‌هایی کوتاهی با آنها داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ زهره صفوی، ناهید مسلمی و مجید مظفری بازیگری هستند که از حال و هوای این روزهای‌شان و کلنجارشان با دوران قرنطینه می‌گویند.

زهره صفوی: از مدیران بپرسید چرا حمایتی از ما نمی‌شود!

زهره صفوی که تجربه دور و درازی در بازی در سریال‌های تلویزیونی دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ درمورد این روزهایش می‌گوید: «این روزها به دلیل کرونا همه‌جا تعطیل است و ما هم خانه‌نشین شده‌ایم. تا پیش از عید در سریال «دوپینگ» به کارگردانی رضا مقصودی و برای چند سکانس حضور داشتم اما این سریال که برای پخش از سبکه سه سیما آماده می‌شد، به دلیل کرونا فعلا تعطیل شده و بعد از آن خانه‌نشین شده‌ام.»

این پیشکسوت سینما و تلویزیون درمورد حمایت خانه سینما و صدا و سیما از بازیگران قدیمی‌تر گفت: «خانه سینما به بازیگران عیدی می‌دهد و بیمه ما را انجام می‌دهند که البته من دریافتی‌های خانه سینما را نمی‌گیرم و ترجیح می‌دهم به کسانی برسد که نیازمند این پرداخت‌هاهستند. تلویزیون اما هیچ توجهی به پیشکسوتان خود ندارد و باید از مدیران این سازمان بپرسید چرا حمایتی از ما نمی‌شود و در این تعطیلی بازیگران باید چکار کنند.»

او در آخر با اشاره به این روزهای سینما هم گفت: «سینما دست جوانانی افتاده که کاری با پیشکسوت‌ها ندارند و خودشان سرمایه می‌آورند و خودشان فیلم می‌سازند و اکران می‌کنند.»

مجید مظفری: باید قدر زندگی را بدانیم/ دست دادن و بغل کردن عزیزان مان میسر نیست!

مجید مظفری، بازیگر سینما و تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ درمورد فعالیت‌های این روزهایش گفت: «این روزها در قرنطینه هستیم و فقط به مرور گذشته و تصمیماتی برای آینده مشغول هستم. البته مطالعه می‌کنم و فیلمنامه می‌خوانم و فیلم‌هایی را می‌بینم که پیش‌تر فرصت تماشای‌شان پیش نیامده بود. همچنین به علت نزدیکی خانه‌مان به کوه، عصرها یکی دو ساعت در جاهای خلوت، پیاده‌روی می‌کنم.»

او با درخواست از مردم برای ماندن در خانه گفت: «از طرفی تا جایی که بشود و با استفاده از امکانات و ارتباطات از هم‌وطنانم می‌خواهم از خانه بیرون نروند و قرنطینه را حفظ کنند تا این روزها تمام بشود و بتوانیم در کنار یکدیگر از این روزهای سخت هم بگذریم و بتوانیم بار دیگر در کنار هم زندگی خوبی داشته باشیم و زندگی کنیم.»

مظفری در ادامه گفت: «این بیماری به ما فهماند باید قدر زندگی را بدانیم. قدر چیزهایی که به آنها عادت کرده بودیم و به چشم‌مان نمی‌آمد؛ مانند دیدن دوستان و آشنایان و مسن‌ترها، مانند دست دادن و بغل کردن عزیزان که این روزها میسر نیست. از همین‌جا آرزو می‌کنم تمام بیماران شفا پیدا کنند و حال همه مردم خوب باشد.»

این بازیگر در مورد فعالیت خود پیش از شیوع کرونا هم گفت: «قبل از بحران کرونا مشغول بازی در سریالی با نام «ایلدا» به کارگردانی راما قویدل بودم که در لرستان تصویربرداری می‌شد. این سریال توسط سیما فیلم ساخته می‌شد و من در آن نقش یک خان از یکی از اقوام استان لرستان را بازی می‌کردم. نقشم را دوست دارم و با توجه تجربه‌ام فکر می‌کنم سریال خوبی از کار در بیاید. هر چند تا مونتاژ انجام نشود نمی‌توان قطعی در این مورد صحبت کرد اما چیزی که من تجربه کردم یکی سریال خوب است که تماشاگر را پای تلویزیون می‌نشاند.»

ناهید مسلمی: این روزها در فیزیوتراپی هستم!

ناهید مسلمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا به صدمه پایش اشاره کرد و گفت: «متاسفانه پایم صدمه دیده و این روزها مجبورم بر خلاف میلم از خانه خارج شوم و به فیزیوتراپی بروم. با وجود اینکه تمام مدت خانه بوده‌ام اما در حال حاضر باید برای درمان به بیمارستان بروم.»

مسلمی با اشاره به نمایشی که به علت کرونا اجرای آن نیمه‌کاره باقی ماند، گفت: «مشغول بازی در نمایش «فقط خرچنگ خانگی لای ملحفه‌ها خانه می‌کند» به کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی بودم که اصغر همت و خود کارگردان هم در آن بازی می‌کردند که متاسفانه به دلیل بیماری کرونا اجرای آن پس از دو هفته  نیمه‌کاره ماند و برخلاف راه افتادن نسبی بعضی مشاغل تئاتر و سینما همچنان تعطیل است و دلیل آن هم جمعی بودن حرفه ماست و البته نبود امکانات مناسب و سالن‌های کوچک...»

این بازیگر درمورد فعالیت‌های سینمایی خود هم گفت: «سال گذشته در فیلم «شنای پروانه» ساخته محمد کارت بازی کردم که قرار بود این فیلم عید امسال روی پرده سینما برود اما این اتفاق رخ نداد. همکاری با محمد کارت منحصر به فرد بود. سوژه‌ای که فیلم به آن می‌پرداخت ورود به حریم خصوصی دیگران است و فیلم تحت تاثیر همین موضوع بود و 5 جایزه هم در جشنواره فیلم فجر گرفت، هرچند معتقدم حق این فیلمساز جوان بیش از این بود. نقشی که در این فیلم بازی کردم، زنی لات بود که دو پسر گنده لات بود با بازی امیر آقایی و جواد عزتی. با وجود کوتاه بودن سکانس‌ها، فیلم بسیار سختی بود. بسیار کار سختی بود و کارگردان هم عذاب کشید برای ساخت این فیلم و برای همین نتیجه کار قابل قبول شد و کار موفقی از آب درآمد.»

ناهید مسلمی با اشاره به دیگر تجربه سینمایی خود که کاری کمدی در همکاری با مهران احمدی است، گفت: «کار با مهران احمدی در یک کمدی به نام «سگ‌بند» که آنجا هم مادر دو جوان با بازی امیر جعفری و بهرام افشاری هستم، تجربه خوبی بود. پدر این دو پسر با بازی سیروس گرجستانی یک کشتی‌گیر بود که اول فیلم می‌میرد و حالا این دو پسر دو راه دارند: یا پدر را سربلند کنند و یا سرافکنده‌اش کنند که ابتدا درگیر اعتیاد می‌شوند و سپس...»

این بازیگر که تجربه حضور در سریال «شهرزاد» در شبکه نمایش خانگی را در کارنامه‌اش دارد، در انتها به کار دیگری اشاره در شبکه نمایش خانگی اشاره کرد که باز هم به دلیل کرونا تصویربرداری آن عقب افتاده است: «قرار بود با سریال «سیاوش» به کارگردانی نیما اقلیما به شبکه نمایش خانگی برگردم اما این اتفاق رخ نداد. طبق قرارداد باید از 12 فروردین جلوی دوربین می‌رفتم که همه‌چیز موقتا تعطیل شده است.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز