چرا شبکه نمایش خانگی دنبال سریال‌های گران است؟؛

روایت زندگی لوکس خواست سرمایه‌گذاران است

۱۳۹۹/۰۳/۱۸ - ۱۰:۵۹:۰۰
کد خبر: ۹۹۸۳۷۴
روایت زندگی لوکس خواست سرمایه‌گذاران است
تهیه‌کننده سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی درمورد استفاده از لوکیشن‌های گران و زندگی‌های لوکس جاری در سریال‌های شبکه خانگی صحبت کرد و از این استفاده ابزاری که با واقعیت زندگی مردم فاصله دارد انتقاد کرد.

جمال گلی، تهیه‌کننده سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ ابتدا به موضوع بازیگران گران‌قیمت و حضور پررنگ‌شان در شبکه نمایش خانگی اشاره کرد و گفت: «باید کمی به عقب‌تر بازگردیم و ببنیم که واقعیت این است که مخاطب به دنبال ستاره نمی‌گردد و برایش قصه خوب و پرکشش، جذاب است و دوست دارد روایت خوب ببیند. اجرای لوکس به لحاظ حضور بازیگران چهره کمک‌کننده نیست، می‌تواند برای چند قسمت پی‌گیری و کشش مخاطب را به خود معطوف کند اما پس از آن اگر خبری از قصه درست و جذاب نباشد، بیننده سریال را رها می‌کند.»

او در ادامه به علاقه سرمایه‌گذار به حضور چهره‌های شناخته شده هم اشاره کرد و افزود: «این سبک سریال‌سازی بیشتر مورد علاقه سرمایه‌گذار و پلت‌فرم‌های پخش فیلم در فضای مجازی است که موجب دعوت از ستاره‌های سینما و پرداخت دستمزدهای خارج از عرف می‌شود و جریان طبیعی سریال‌سازی را با مشکل برای دیگران مواجه می‌کند.»

گلی معتقد است: «مردم دوست دارند رویاهای آینده خود را در بستر تولیدات نمایشی ببینند. استفاده از حقه نشان دادن زندگی‌های رویایی برای مردمی که در خانه‌های معمولی کوچک زندگی می‌کنند شاید فریبنده باشد و بتواند آن‌ها را جذب کند. این به نوعی رویافروشی است. لوکیشن‌های تر و تمیز و موقعیت و زندگی لوکس یکی از پارامترهایی است که مخاطب را پای سریال نگه می‌دارد. شاید دیده باشید که گاهی مخاطبان وقتی از سریالی تعریف می‌کنند به نوع زندگی، خانه و یا ماشین شخصیت‌های سریال اشاره می‌کنند و سریال را با چنین چیزهایی به یاد می‌آورند.»

این تهیه‌‎کننده درباره زندگی جاری در سریال‌های شبکه نمایش خانگی گفت: «از طرفی نمایش زندگی در سریال‌‌های شبکه نمایش خانگی خارج از عرف است. مردم خیلی معمولی‌تر از داستان‌های نمایش خانگی رفتار می‌کنند و موضوع آزادی در شبکه نمایش خانگی در نسبت به تلویزیون نمی‌تواند موجب فروش بیشتر بشود و به نوعی یک وضعیت مبتذل به حساب می‌آید. از طرفی نمی‌توان منکر تاثیر این رفتارها روی نسل کم سن و سال شد.»/2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز