سید غلامرضا موسوی:

وزارت بهداشت برای بازگشایی سینماها تصمیم می‌گیرد/ بازگشایی در عید فطر تنها در حد یک پیشنهاد است

۱۳۹۹/۰۲/۲۰ - ۱۲:۰۱:۰۰
کد خبر: ۹۹۸۵۶۵
وزارت بهداشت برای بازگشایی سینماها تصمیم می‌گیرد/ بازگشایی در عید فطر تنها در حد یک پیشنهاد است
سید غلامرضا موسوی تأکید کرد وزارت بهداشت برای بازگشایی سینماها تصمیم نهایی را می‌گیرد و بازگشایی سینماها در عید فطر در حال حاضر تنها در حد یک پیشنهاد است.

سید غلامرضا موسوی، تهیه‌کننده سینما، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: تنها در صورتی شاهد بازگشایی سینماها خواهیم بود که ستاد مبارزه با ویروس کرونا در وزارت بهداشت مجوز این کار را صادر کند، در واقع وزارت بهداشت است که درباره بازگشایی سینما و دیگر مراکزی که تعطیل شده‌اند تصمیم می‌گیرد.

موسوی خاطرنشان کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینما و آقای طباطبایی‌نژاد آئین‌نامه‌ای 15 ماده‌ای تنظیم کرده‌اند که سینماها باید چه شرایطی را در صورت بازگشایی رعایت کنند. نظافت سالن‌ها، کم شدن ساعت سانس‌ها و استفاده از 40 درصد ظرفیت سالن‌ها نکاتی هستند که در این آئین‌نامه ذکر شده و در صورت تائید وزارت بهداشت باید رعایت شوند اما هنوز هیچ خبری قطعی درباره بازگشایی سینماها وجود ندارد و همه چیز در حد یک پیشنهاد است.

این تهیه‌کننده در ادامه گفت: سازمان سینمایی با نوشتن دستورالعمل 15 ماده‌ای برای سینماداران اعلام آمادگی کرده تا سینماداران با بازگشایی سینماها غافلگیر نشوند و آمادگی داشته باشند. در حال حاضر بازگشایی در عید فطر فقط پیشنهادی و در واقع فرضی است اما در صورت بازگشایی رعایت نکات ایمنی در دستور کار است و طبیعتاً تا سفید شدن وضعیت به طور کامل نمی‌توان پذیرفت که برای همه صندلی سالن‌ها بلیت فروخته شود.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «من مادر هستم» تأکید کرد: اگر آمادگی لازم وجود داشته باشد و مردم بدانند سازمان سینمایی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی اقدام به بازگشایی سینماها کرده اطمینان لازم حاصل شده و به سینما می‌روند. مهم‌ترین مسأله در این مورد بدست آوردن اطمینان مردم است و اگر این اطمینان حاصل شود قطعاً شاهد استقبال از فیلم‌ها خواهیم بود.

موسوی در پایان با استقبال از طرح «سینما ماشین» گفت: راه‌اندازی سینما ماشین پس از سال‌ها اقدام بسیار خوبی است که می‌تواند برای پر کردن اوقات فراغت مردم و استقبال از فیلم‌های سینمایی در نظر گرفته شود. با پیشرفت تکنولوژی دیگر نیاز به استفاده از بلندگوها نیست و مردم داخل ماشین از موج FM می‌توانند صدای فیلم را بشنوند و نیازی به باز بودن در یا شیشه‌های ماشین نیست و مخاطبان در این شرایط در فضایی ایمن و بسته قرار می‌گیرند که هیچ خطر آنها را تهدید نمی‌کند. امیدوارم این طرح در دیگر شهرهای کشور نیز اجرایی شود و همه مردم بتوانند از آن استفاده کنند. به هر حال مردم حق دارند که تفریحاتی داشته باشند و سینما رفتن یک تفریح مهم در زندگی قشری از مردم است که با این ایده‌ها می‌توان به نیاز آن‌ها در این شرایط ویژه پاسخ داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز