پخش ویژه برنامه رزمایش همدلی و مواسات از ۲۱ شبکه استانی و شبکه «شما»؛

ویژه برنامه‌های شبکه های استانی صداوسیما در سالروز میلاد کریم اهل بیت(ع)

۱۳۹۹/۰۲/۱۸ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۹۸۹۷۲
ویژه برنامه‌های شبکه های استانی صداوسیما در سالروز میلاد کریم اهل بیت(ع)
شبکه‌های استانی صداوسیما به مناسبت سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) ویژه برنامه‌های متنوعی را برای پخش تدارک دیده‌اند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، به مناسبت فرا رسیدن پانزدهم رمضان المبارک سالروز میلاد دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، برنامه‌های گوناگونی از شبکه‌های استانی پخش خواهد شد.

بر این اساس و با توجه به توصیه رهبر معظم انقلاب در زمینه مواسات و همدلی مومنانه طی ماه رمضان، سیمای مراکز استان‌ها با 188 عنوان برنامه تدارک گسترده‌ای دیده‌اند.

از این تعداد 33 ویژه برنامه به صورت جُنگ شبانه و 155 عنوان با ساختارهای ترکیبی و گفت‌وگو محور همچون برنامه‌های نسیم رحمت، ماه مهربونی، ماه عاشقی، روژیه تی، به ربانگ و به افق بهشت به مدت 200 ساعت و 15 دقیقه روی آنتن می‌روند.

بیش از 153 ساعت از این برنامه‌های تلویزیونی به صورت زنده و 47 ساعت برنامه تولیدی خواهد بود که محور اصلی همه آنها، سبک زندگی حسنی(ع)، نوع دوستی و کمک به نیازمندان است.

کلیپ‌هایی با ضرباهنگ و حال و هوای اقوام و گویش‌های مختلف ایرانی، نماهنگ‌های شاد و گفت‌وگو با خیرین در استان‌های مختلف، از جمله بخش‌های این برنامه‌ها خواهد بود.

گفتنی است برنامه‌های روتین و مناسبتی ماه رمضان شبکه‌های استانی هم با حال و هوایی متفاوت و به مناسبت جشن میلاد امام دوم روی آنتن خواهند رفت.

همچنین مقرر شده است همه مراکز استانی در ویژه برنامه‌های شب میلاد امام حسن(ع)، ارتباط زنده تصویری با حرم‌های مطهر امام رضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع) برقرار و قاب تصویری خود را مزین به تصاویر نورانی این بقاع متبرک کنند.

علاوه بر این برنامه‌ای با محوریت رزمایش مواسات و همدلی، از 24 شبکه استانی و همراه با شبکه‌های سراسری و شبکه «شما»، شنبه بیستم اردیبهشت ماه و از ساعت ۱۵ الی ۱۹ به صورت زنده پخش خواهد شد.

چهار ساعت ویژه برنامه میلاد در 40 رادیوی استانی و محلی 

همچنین به مناسبت سالروز میلاد امام حسن(ع)، ویژه ‌برنامه‌های متنوعی از 40 رادیوی استانی و محلی پخش می‌شود؛ این برنامه‌ها به مدت 4 ساعت همزمان با پانزدهم ماه رمضان و در ساختارهای مختلف همچون مجله رادیویی، ترکیبی ساده و ترکیبی نمایشی و نیز جُنگ‌های شبانه روی آنتن می‌رود.

سیره و روش زندگی امام حسن(ع) و معرفی الگوی مناسب برای جوانان در زمینه‌های جوانمردی، خوش‌خلقی، دوراندیشی و  سبک زندگی قرآنی بر اساس سیره عملی زندگی امام حسن مجتبی(ع) در قالب این برنامه‌ها تبیین خواهد شد.

اداره کل صدای استان‌ها، پویش موج همدلی را نیز با توجه به توصیه رهبر معظم انقلاب در زمینه مواسات و کمک مومنانه در 40 رادیوی استانی با توجه به محورهای مختلف تدارک دیده است.

این محورها شامل فراخوان معرفی خیران و مهربانان کوچه، محله، شهر و استان توسط شنوندگان در برنامه‌های مختلف رادیو و رادیو نما و فواصل پخش جهت برگزاری همایش انتخاب بهترین سوژه همدلی و یا عکس و جلوه مهربانی، کمک‌های معنوی، فکری، خدماتی و آموزشی، بهره‌گیری از الگوی زندگی ائمه(ع) و بزرگان در کمک به همسایه و همنوع، تشویق و ترغیب خیرین به نذر افطار و سحر و تهیه گزارش از فعالیت‌های صورت گرفته، تهیه وکس پاپ از مردمی که کمک می‌گیرند و آنهایی که در این امر خداپسندانه مشارکت می‌کنند، مستندسازی ابتکارات مردمی در رعایت جنبه‌های مختلف سلامتی و تغییر سبک زندگی و گفت‌وگو با فعالان اجتماعی هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز