به همت طرح توسعه سینماهای حوزه هنری؛

توسعه ۷ سینما در ۶ ماه/ ۳۰ سالن جدید در آستانه افتتاح

۱۳۹۹/۰۲/۲۰ - ۱۰:۵۵:۰۵
کد خبر: ۹۹۹۴۳۸
توسعه ۷ سینما در ۶ ماه/ ۳۰ سالن جدید در آستانه افتتاح
موسسه «بهمن سبز» در اجرای طرح توسعه سینماهای خود طی 6 ماه اخیر توسعه و ساخت 7 سینمای جدید را به سرانجام رسانده است.

به گزارش گروه فرهنگ وهنرخبرگزاری برنا، طرح توسعه سینماهای حوزه هنری، تبدیل سالن‌های تک‌پرده به پردیس‌های سینمایی چندسالنه و افزایش فضای فرهنگی است که با هدف گسترش عدالت فرهنگی و توزیع مناسب بسترهای سینمایی کشور در 3 فاز از مهر 1398 آغاز شده و تا پایان 1400 ادامه خواهد داشت.

اکنون با گذشت 6 ماه از آغاز اجرای این طرح به اطلاع رسانه‌ها می‌رساند تا پایان فروردین 99، بازسازی و توسعه 7 سینمای «بهمن تهران»، «ایران ارومیه»، «مهتاب اصفهان»، «بهمن کاشان»، «بهار گز»، «بهمن اصفهان» و «سپهر ساری» به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری در سال جدید سینمایی می‌باشند.

همچنین 8 پروژه عمرانی دیگر شامل توسعه سینماهای «بهمن شهرکرد»، «عصر جدید گرگان»، «آزادی آبادان»، «اکسین اهواز»، «بهمن سنندج»، «آزادی کرمانشاه»، «فلسطین همدان» و «بهمن زنجان» مراحل پایانی خود را سپری می‌کنند و تا اوایل تابستان به بهره‌برداری خواهند رسید.

این پروژه‌ها مجموعا 15 سینما در 14 شهر و 11 استان را در برمی‌گیرد که جمعا با تبدیل ظرفیت از 8.083 صندلی قدیمی با چینش غیراستاندارد و فرسوده به 9.005 صندلی مدرن، 30 سالن جدید به ناوگان سینمایی کشور افزوده خواهد شد. تقویت بنا و تغییر کامل معماری و دکوراسیون داخلی و خارجی سینما، نوسازی تجهیزات و امکانات رفاهی مطابق با استانداردهای جدید، ایجاد فضاهای فرهنگی و خدماتی نظیر کافی شاپ و کافه کتاب، نصب و بروزرسانی سیستم‌های صوت، تصویر، پرده نمایش، آکوستیک سالن و... ازجمله این طرح هستند.

همچنین «بهمن سبز» 6 پروژه سینمایی فعال دیگر در 5 استان کشور دارد که مراحل مقدماتی یا میانی احداث خود را سپری می‌کنند. فاز اول طرح توسعه تا پایان سال 99 ادامه خواهد داشت تا جمعا 78 سالن جدید و حدود 3000 صندلی به ناوگان سینمایی اضافه گردد. حفظ و مرمت سینماهای خاطره‌انگیز و ماندگار و افزایش سرانه فرهنگی هر استان از اولویت‌های موسسه «بهمن سبز» در اجرای این طرح می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز