انسیه شاه‌حسینی:

فیلم کمدی یا اجتماعی هم می‌تواند در حوزه سینمای مقاومت قرار بگیرد

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۹۹۷۰۷
فیلم کمدی یا اجتماعی هم می‌تواند در حوزه سینمای مقاومت قرار بگیرد
انسیه شاه‌حسینی با اشاره به اینکه مفهوم مقاومت تنها محدود به جبهه جنگ و دفاع مقدس نمی‌شود، تأکید کرد که حتی یک فیلم کمدی، عاشقانه و اجتماعی نیز می‌تواند در حوزه سینمای مقاومت قرار بگیرد.

انسیه شاه‌حسینی کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: واژه مقاومت یکی از جذاب‌ترین، زیباترین و حماسی‌ترین واژه‌‌هایی است که می‌توان به یک اثر هنری داد و فکر می‌کنم امروز هر فیلمی که حس مقاومت در برابر نیرویی زورگو را در مخاطب زنده کند فیلمی است که می‌توان آن را مربوط به سینمای مقاومت دانست.

شاه‌حسینی خاطرنشان کرد: مقاومت به نظر من ایستادگی جوانمردانه در برابر یک نیروی ناجوانمردانه است. قلعه‌ یا شهری را تصور کنید که دشمن به آن حمله کرده و افرادی پشت دروازه شهر ایستاده و مانع ورود دشمن به شهر هستند، این افراد که در برابر این تجاوز مقاومت می‌کنند کار مقدسی انجام می‌دهند و آن‌ها در هر عرصه‌ای می‌توانند فعالیت کنند. در عرصه هنر نیز می‌توان سنگربان‌های بسیاری تربیت کرد و سینماگران نیز می‌توانند بخشی از این جبهه مقاومت باشند.

او افزود: ما علاوه بر جنگ فیزیکی که همه به چشم آن را می‌بینند شاهد جنگ فرهنگی هستیم و در این عرصه سینماگران در برابر این هجوم می‌توانند بایستند و مقاومت کنند. کسانی که در برابر هجوم ناجوانمردانه دشمن می‌ایستند می‌توانند کار خود را مقدس بدانند. جشنواره فیلم مقاومت از جمله این مبارزات است و برگزارکنندگان آن کار عظیمی انجام می‌دهند. جشنواره مقاومت به نوعی نتیجه مبارزه و مقاومت دو ساله سینمای ایران است که رزمندگانش (سینماگران) در آن خستگی در می‌کنند. مهدی عظیمی میرآبادی یکی از دلسوزهای این عرصه است که با اعتقاد به این راه در عرصه سینما فعالیت می‌کند.

این کارگردان افزود: مفهوم مقاومت در پیام فیلم نهفته است. در شرایط تحریم ناعادلانه‌ای که مردم ایران شاهدش هستند هر فیلمی که بتواند آتشی حماسی را در درون انسان‌ها زنده کند و افراد را به مقابله با تن دادن به ذلت دعوت کند حتی اگر کمدی، عاشقانه یا اجتماعی باشد یک اثر مربوط به سینمای مقاومت می‌شود. امروز اگر قرار است جبهه جنگ نشان دهیم می‌توانیم به اتفاقات عراق، سوریه، ونزوئلا و... بپردازیم، جنگ و مقاومت تنها محدود به کشور ما نمی‌شود.

کارگردان فیلم سینمایی «شب بخیر فرمانده» تصریح کرد: تا زمانی که نفوذ، خیانت، ظلم، تهدید و... وجود دارد سینمای مقاومت هم وجود دارد و این مقاومت هر روز باید بیشتر شود. تا زمانی که این وضعیت وجود دارد ما نباید خواب آسوده داشته باشیم و همیشه باید به مقاومت و ایستادگی فکر کنیم. به نظر من فیلمسازی در حوزه مقاومت نوعی عبادت است.

شاه‌حسینی در پایان گفت: امیدوارم این دوره از جشنواره فیلم مقاومت از تولیدات خود استفاده کند و ما شاهد فیلم‌های ایرانی بیشتری در حوزه مقاومت باشیم. به نظر من جشنواره می‌تواند بیش از 80 درصد تمرکز خود را در حوزه حمایت از سینمای دفاع مقدس و مقاومت به تولید اینگونه آثار اختصاص دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز