آتش تقی‌پور:

پایان «خروج» را نمی‌پسندم!/ ۶ جلسه در شهرک دفاع مقدس به ما کار با تراکتور را آموختند/ برداشت‌های متفاوتی را از فیلم «خروج» شاهد هستیم!

۱۳۹۹/۰۲/۲۲ - ۱۲:۱۲:۰۰
کد خبر: ۹۹۹۷۷۹
پایان «خروج» را نمی‌پسندم!/ ۶ جلسه در شهرک دفاع مقدس به ما کار با تراکتور را آموختند/ برداشت‌های متفاوتی را از فیلم «خروج» شاهد هستیم!
آتش تقی‌پور با اشاره به نکات مثبت و منفی در فیلم سینمایی «خروج» تأکید کرد که پایان این فیلم سینمایی مورد پسند او نیست و کاش ابراهیم حاتمی‌کیا با دقت بیشتر ایرادات فیلم را از بین می‌برد.

آتش تقی‌پور، بازیگر سینما و تلویزیون که فیلم سینمایی «خروج» با بازی وی در حال حاضر به صورت آنلاین اکران شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: خوشبختانه تا امروز اکثر اظهارنظرهایی که شاهد هستم به شکلی است که گویا اکثر مخاطبان از دیدن فیلم «خروج» لذت برده‌اند و فکر می‌کنم استقبال خوبی از جدیدترین فیلم سینمایی ابراهیم حاتمی‌کیا شده است.

تقی‌‌پور خاطرنشان کرد: زمانی که قرار بود این فیلم ساخته شود تصور می‌کردم که کار سختی در پیش دارم. من کار با تراکتور را بلد نبودم و آقای مروتی از مشهد آمدند و در 6 جلسه در شهرک دفاع مقدس به ما کار با تراکتور را آموختند. ما اول کار با تراکتور را آموزش دیدیم و سپس سر صحنه فیلمبرداری حاضر شدیم.

او افزود: من فیلم «خروج» را به عنوان یک مخاطب دوست دارم و فکر می‌کنم اثر قابل تأملی است و البته نمی‌دانم نسبت به نگرشی که کارگردان این فیلم دارد «خروج» نتیجه مطلوبی داشته یا خیر. من به شخصه با کلیت فیلم که نوعی اعتراض به مشکلات پیش آمده است، موافقم و مورد پسند من است اما نکاتی در «خروج» وجود دارد که شاید می‌توانست با دقت بیشتر آنها را از بین برد و اثر بهتری ساخت.

این بازیگر در ادامه گفت: به نظر من سکانس ابتدایی فیلم که رئیس جمهور مهمان رحمت می‌شود اضافی است و می‌توان این سکانس را حذف کرد. در غیر اینصورت وقتی رحمت یک بار میزبان رئیس جمهور بوده، می‌تواند او پیشنهاد دیدار با او را بدهد اما در فیلم «خروج» اینگونه نیست و در واقع شخص دیگری است که پیشنهاد می‌دهد نزد رئیس جمهور بروند.

بازیگر فیلم سینمایی «شب مکافات» تصریح کرد: پایان فیلم «خروج» هم مورد پسند من نیست. به نظرم منطق چندانی در اتفاقات پایانی دیده نمی‌شود. یک تراکتور امکان رفتن به شهر و رسیدن به خیابان پاستور ندارد و اتفاق پایانی عملاً یک اتفاق تخیلی است که منطقی به نظر نمی‌رسد و در فضای فیلم نیز ناممکن به نظر می‌رسد. کاش ابراهیم حاتمی‌کیا این ایرادات را از فیلمش حذف می‌کرد، به نظر من «خروج» اثر خوبی است که می‌توانست فیلم بهتری باشد.

تقی‌پور در پایان گفت: برداشت‌های متفاوتی را از فیلم «خروج» شاهد هستیم و این نشان می‌دهد مخاطبان جدی سینما این اثر را مشاهده کرده و بحثی درباره آن در محافل سینمایی شکل گرفته است. من به شخصه از عملکرد سازندگان «خروج» برای اکران آن در فضای مجازی و به صورت آنلاین حمایت می‌کنم و به نظرم اتفاق بسیار خوبی رخ داده است که می‌توان به ادامه داشتن آن در دوران پساکرونا نیز امیدوار بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز