طراح صحنه زیر خاکی؛

اغلب لوکیشن‌های «زیرخاکی» بازسازی شده‌اند/ طراحی و خلق واقعی صحنه‌ها

۱۳۹۹/۰۲/۲۱ - ۰۸:۴۴:۴۹
کد خبر: ۹۹۹۹۱۴
اغلب لوکیشن‌های «زیرخاکی» بازسازی شده‌اند/ طراحی و خلق واقعی صحنه‌ها
محسن خدابخشی طراح صحنه مجموعه زیرخاکی اثر جدید جلیل سامان درباره صحنه‌های این سریال گفت : بخش اعظم داستان سریال و اتفاقات آن مربوط به دهه ۵۰ است، به همین دلیل و برای نزدیکی بیشتر به فضاهای آن دوران، اغلب لوکیشن‌ها بازسازی شده‌اند.

به گزارش گروه روی خط رسانه خبرگزاری برنا ،محسن خدابخشی طراح صحنه مجموعه زیرخاکی اثر جدید جلیل سامان  درباره صحنه‌های این سریال عنوان کرد: بخش اعظم داستان سریال و اتفاقات آن مربوط به دهه ۵۰ است، به همین دلیل و برای نزدیکی بیشتر به فضاهای آن دوران، اغلب لوکیشن‌ها بازسازی شده‌اند. با توجه به اینکه امروزه خیلی از خیابان‌ها و خانه‌ها شکل گذشته خود را از دست داده‌اند و بافت شهری کاملا دگرگون شده است، بیشتر فضاهایی که با توجه به توان پروژه، انتخاب شده بودند، از نو بازسازی و چیدمان شدند و در طول فیلمبرداری مورد استفاده قرار گرفتند.

طراح صحنه مجموعه «زیرخاکی» با اشاره به اینکه پرداختن به تغییرات اساسی لازم بود در برخی از مکان‌های انتخابی برای سریال اعمال شود، عنوان کرد: برخی از مکان‌های انتخابی برای فیلمبردای نیاز به تغییرات کلی داشتند. مثلا در جایی سقف خانه یا بخشی از بنای یک خانه را کلا حذف می‌کردیم یا قسمتی از ساختمان را دوباره می‌ساختیم که همه این تغییرات می‌بایست در زمان‌بندی مشخصی به اتمام می‌رسید. بازسازی‌هایی که در فضاهای داخلی صورت می گرفت به مراتب سهل الوصول تر از بازسازی فضاهای خارجی از جمله خیابان‌ها، جدول‌کشی‌های کنار خیابان و گونه‌های درختان آن منطقه خاص در گذشته بود، حتی توجه به کهنسالی و قطر تنه درختان نیز در این صحنه‌سازی‌ها لحاظ می‌شد.

ما تا جایی که توانستیم صحنه‌ها را به شکل واقعی طراحی و خلق کردیم و کار را به شکل میدانی پیش بردیم تنها در برخی موارد از نرم افزارهای تصحیح تصویر بهره بردیم. مثل آلودگی هوا که چون در دهه ۵۰ هوای تهران آلوده نبود و امکان حذف آن در واقعیت و به شکل فیزیکی ممکن نبود، به صورت دیجیتالی این آلودگی را در تصویر اصلاح کردیم یا در ایجاد نشانه‌هایی در فضاهای باز و خیابان‌ها از نرم افزارها کمک گرفتیم.

 

صبا /

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز