افزایش کیفیت اینترنت در مناطق مرزی در اولویت است

۱۴۰۱/۰۴/۱۳ - ۱۹:۵۶:۱۳
کد خبر: ۱۳۴۶۴۵۵
افزایش کیفیت اینترنت در مناطق مرزی در اولویت است
توسعه و‌ تقویت پوشش ارتباطی مناطق مرزی در برنامه وزارت ارتباطات قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگذاری برنا به نقل از  مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، قاسم جلیلی نژاد مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در نشست بررسی پوشش ارتباطات مناطق مرزی با سرهنگ پورعلی معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات مرزبانی استان بیان کرد: مجموعه ارتباطات استان بعنوان بخش حاکمیتی و ناظر بر دستگاه های حوزه فاوای استان تمام تلاش خود را برای توسعه پوشش ارتباطات در مناطق مرزی به کار می بندد.

وی با اشاره به طرح این موضوع در سنوات قبل افزود: ایجاد بستر زیرساخت های ارتباطی در مناطق مرزی آذربایجان غربی که جزو معدود استانهای دارای بیشترین طول نوار مرزی، واجب است.

جلیلی نژاد استفاده از بحث پایش دیجیتالی مرزها و استفاده از تکنولوژی های نوین در این حوزه را راهکاری برای کنترل بیشتر و موثرتر با تلفات جانی کمتر دانست و گفت: باید از ظرفیت تمام بخش های استانی و کشوری برای تامین اعتبارات لازم برای توسعه زیرساخت های ارتباطی در مناطق اولویت دار مرزی استفاده شود.

سرهنگ پورعلی معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات مرزبانی استان با اشاره به وجود بیش از 960 کیلومتر مرز در استان آذربایجان غربی گفت:اهمیت ارتباطات در حفظ جان پرسنل و همچنین پایش بهتر مرزها بر کسی پوشیده نیست.

وی بر تامین زیرساخت های ارتباطی در مناطق مرزی استان برای تسهیل در امر امنیت مرزها تاکید کرد.

براساس این گزارش مقرر شد جلساتی کارشناسی برای بررسی بیشتر مناطق مرزی و امکان سنجی فنی برای پوشش ارتباطات این مناطق صورت پذیرد و از ظرفیت استانداری و وزارت ارتباطات برای پوشش ارتباطات این مناطق استفاده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز