هدف از راه اندازی پارک فناوری اطلاعات قم

۱۴۰۱/۰۴/۱۹ - ۱۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۹۱۸۸
هدف از راه اندازی پارک فناوری اطلاعات قم
مشاور وزیر و رییس پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هدف از ایجاد پارک فناوری اطلاعات حمایت از کسب‌وکارهای حوزه فناوری اطلاعات و شرکت‌های فناور است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا به نقل از  مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جعفر صدیق دامغانی زاده مشاور وزیر و رییس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات به همراه یزدان‌پناه معاون پارک فاوا در سفر به استان قم و دیدار با استاندار، اظهار کرد: پارک فاوا با معجوز رسمی از وزارت ارتباطات برای استان قم با تمرکز بر تولید محتوای ایرانی اسلامی احداث می‌کند.
وی با اشاره به اینکه احداث پارک فاوا یکی از بندهای اصلی شبکه ملی اطلاعات است گفت: پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات با حمایت از کسب‌وکارهای حوزه فناوری اطلاعات و شرکت‌های فناور، تولید محتوا در حوزه بازی و انیمیشن در بستر شبکه ملی اطلاعات، اینترنت اشیاء زمینه ایجاد اشتغال را در این استان فراهم می‌کند.
رییس پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات با دعوت از استاندار قم برای بازدید از پارک فاوا مشهد افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باهدف حمایت از واحدهای فناور و کسب‌وکارهای فعال در حوزه ICT، در سال ۱۳۹۶ اقدام به تأسیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) کرد.
وی بیان کرد: پارک فاوا به‌عنوان یک پارک ملی، در حال حاضر قطب تولید فناوری در کشور و نیز ارائه‌دهنده خدمات، تسهیلات و تجهیزات برای شرکت‌های فناور داخلی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات محسوب می‌شود.
صدیق تصریح کرد: سه نوع همکاری در قالب ارایه گرنت به شرکت‌های عضو شبکه تاد، ارایه آموزش‌های مهارتی با همکاری نصر و فنی ‌وحرفه‌ای و نیز راه‌اندازی شعبه استانی در قالب حمایت‌های پارک فاوا وجود دارد.
سردار شاهچراغی استاندار قم با تاکید بر برنامه‌ریزی در تولید محتوای غنی در ادامه افزود: افزایش مهارت‌ها و استعدادها، ایجاد فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان و جلوگیری از خروج نخبگان و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان با تامین نیروی انسانی متخصص از جمله مهمترین اهداف انعقاد تفاهم نامه استانی و پارک فاوا است.
وی تصریح کرد: نظر به اهمیت توسعه اقتصاد دیجیتال در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و نیز با عنایت به نقش آن در کارآفرینی مبتنی بر دانایی، این تفاهم¬نامه به منظور ایجاد واحد استانی شبکه ملی توسعه اقتصاد دیجیتال (تاد) بین پارک فاوا و استانداری قم منعقد می‌شود.
در پایان جواد غلام پور، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با اشاره به ظرفیت‌های استان قم از جمله مراکز حوزوی فرهنگی، مرکز نور، مرکز حوزه علمیه، نزدیکی به تهران و مرجعیت نخبگانی ، گفت: تلاش می‌شود شرکت‌های توانمند و نوآور در این پارک مستقر شده و در کنار یکدیگر به توسعه این دانش کمک کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز