کانادا آفلاین شد؟

۱۴۰۱/۰۴/۱۸ - ۲۳:۴۵:۱۵
کد خبر: ۱۳۴۹۱۹۹
کانادا آفلاین شد؟
بزرگترین ارائه دهنده تلفن همراه و اینترنت کانادا دچار قطعی بزرگی شده است و دستگاه های خودپرداز بانک ها و خطوط تلفن خدمات اضطراری تحت تأثیر این قطعی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا، رسانه دولتی انگلیس گزارش داد که در پی ایجاد اختلال و قطعی گسترده شبکه ارتباطات شرکت راجرز به عنوان بزرگترین اپراتور کانادا، خدمات مجازی دولت این کشور نیز تحت تأثیر جدی قرار گرفته است. مدیران این شرکت اعلام کردند که تلاش دارند تا مشکل را طی مدت زمان کوتاهی رفع کنند.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما می‌دانیم که برقراری ارتباط مستمر برای کاربران چقدر اهمیت دارد،‌ علت این قطعی را نمی‌دانیم، گفتنی است که قطعی ارتباطات شرکت راجرز برای دومین بار طی پانزده ماه گذشته روی داده است. 

قطعی گسترده شبکه راجرز حدود ساعت 04:30 ET (08:30 GMT) آغاز شد. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط NetBlocks به عنوان یک سازمان ناظر بر اینترنت، ترافیک شبکه کانادا تا صبح جمعه به حدود 75 درصد از سطح عادی خود کاهش یافته است. راجرز به حدود 11 میلیون کانادایی خدمات می‌دهد که بخش زیادی از آن مربوط به اختلال در خدمت رسانی راجرز است.

اداره پلیس تورنتو در شبکه اجتماعی خود اعلام کرد که برخی از کاربران تلفن همراه برای تماس با اورژانس با مشکل مواجه هستند.

این نیرو در ادامه پیام خود افزود: «اگر تماس وصل شد، لطفاً تا زمانی که امکان دارد، اپراتور پاسخ شما را بدهد، منتظر بمانید» 

پلیس اتاوا نیز در شبکه اجتماعی خود نوشت: "اگر تماس اورژانسی شما ناموفق بود، لطفاً دوباره امتحان کنید یا توسط تلفن ثابت یا خط سایر اپراتورها به شبکه وصل شوید" این قطعی‌ها همچنین دفاتر گذرنامه، دادگاه‌ها و سیستم‌های پرداخت ترانزیتی را تحت تاثیر قرار داده است.

پیرو این قطعی گسترده از کارمندان پزشکی در حال خدمت شبکه بهداشت اسکاربورو که بیمارستان‌های تورنتو را اداره می‌کند، خواسته شده است تا زمانی که مشکل حل شود، مشغول به کار بمانند.

بعد از این قطعی گسترده، دادگاهی در مونترال جلسه محاکمه پیتر نایگارد، غول صنعت فشن را به تعویق انداخت؛ چرا که مقامات زندان نتوانستند او را به سیستم ویدئو کنفرانس متصل کنند، قطعی شبکه راجرز سیب شده تا در مناطق شهری، مردم به کافه‌ها و مکان‌هایی با وای‌فای کارآمد هجوم بیاورند.

بعدازظهر روز جمعه، معاون شرکت راجرز به CBC گفت که این شرکت همچنان در حال کار برای شناسایی "علت اصلی" این مشکل است.

کی پریگ افزود: «در حال حاضر، ما نمی‌توانیم که زمان مشخصی برای رفع این مشکل اعلام کنیم، وی درباره احتمال حمله هکری هم به گفتن این جمله بسنده کرد که «نمی‌خواهم بگویم که امروز به طور کامل آنلاین خواهیم شد یا خیر!»

این دومین قطعی بزرگی است که شرکت راجرز در حدود یک سال گذشته تجربه می‌کند. آوریل سال گذشته، کاربران این شرکت از اختلالات متناوب هنگام تلاش برای دسترسی به شبکه یا برقراری تماس صوتی خبر داده بودند.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهرا‌ وجدانی 

نظر شما